عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » حضور معاون وزیر و ریاست سازمان حج وزیارت درجمع کارگزاران زیارتی استان واصحاب رسانه شهرستان گرگان


حضور معاون وزیر و ریاست سازمان حج وزیارت درجمع کارگزاران زیارتی استان واصحاب رسانه شهرستان گرگان

حضور معاون وزیر و ریاست سازمان حج وزیارت درجمع کارگزاران زیارتی استان واصحاب رسانه شهرستان گرگان

"سعید اوحدی "معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت کشور سه شنبه دهم تیرماه سال 1393 در جمع کارگزاران زیارتی استان گلستان در هتل شهاب گرگان گفت: استان گلستان با وحدت و همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی الگوی کشور ماست و من در دوران دفاع مقدس و دوران هشت سال اسارت خودم دیدم که اقلیت‌ها که الگوی اخلاق بودند چشم طمع دشمن را کور کردند و به کشور عزت و افتخار دادند.

اوحدی ادامه داد: در بحث واگذاری اختیارات حج و زیارت به کارگزاران آن بخشی که در اختیار سازمان هست که مشخص است اما سایر بخش‌ها را می‌توانیم واگذار کنیم و اعتقاد داریم کارهای حج و زیارت باید توسط کارگزاران زیارتی بازنشسته و فعال انجام شود و حتی بازرسی‌ها را می‌توان به کارگزاران سپرد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نگاهش به مقوله حج و زیارت همان نگاه رهبری است تصریح کرد: باید حرمت و حقوق زائر رعایت شود و همه تلاش کنند تا از این خوان الهی بهره مند شوند.

وی افزود: استان گلستان جزو کم حاشیه‌ترین استان‌ها در حوزه حج بوده و وحدت شیعه و سنی در اینجا مثال زدنی است و باید اقرار کنم ما در این استان کمترین مشکل را داریم.

سپس "سعید اوحدی "معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت کشور به جمع خبرنگاران رفت و به سؤالات خبرنگاران گلستانی پاسخ گفت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سؤال خبرنگاری مبنی بر شیوع ویروس کرونا در عربستان گفت: این ویروس از شتر و گوشت و فراورده‌های آن در عربستان شروع شد و آخرین نظر کارشناسان بهداشت جهانی اینست که این بیماری فصلی است و مختص بهار است و فعلاً از آن خبری نیست و مهار شده است.

اوحدی افزود: از بین 807 هزار عمره گزاران ایرانی ما حتی یک نمونه ویروس کرونا را مشاهده نکردیم و به دلیل سطح کیفی خدمات پزشکی توانستیم این قضیه را کنترل کنیم و سخن ما با زائرین اینست که حتماً در معاینات پزشکی شرکت کنند.

خبرنگار هفته نامه پژواک سخن پرسید که روند پرداخت غرامت به قربانیان عتبات عالیات چگونه است؟ اوحدی در پاسخ گفت: آن دسته از زائرینی که بطور غیر مجاز به این سفرها می‌روند مشمول غرامت ما نمی‌شوند اما آن دسته از زائرینی که از طرف سازمان اعزام می‌شوند و بنیاد شهید هم آن‌ها را شهید حساب کند از همان لحظه اول مورد حمایت ما هستند وطبق قانون غرامت دریافت می‌کنند.

اوحدی گفت: نرخ دیه در عربستان 300 ریال سعودی بیشتر از دیه ایران است اما نرخ دیه ایران و عراق با هم برابر است و فرقی نمی‌کند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1002
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 85

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 269
بازدید ماه:1049
بازدید سال:9305
بازدید کل:2064442