عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » قیام کربلا حادثه بسیار بزرگ بود که موجب بقای اسلام گردید

فرماندار شهرستان گرگان :

قیام کربلا حادثه بسیار بزرگ بود که موجب بقای اسلام گردید

قیام کربلا حادثه بسیار بزرگ بود که موجب بقای اسلام گردید

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گرگان، "یحیی خاکی" در مراسم سوگواری ابا عبد الحسین(ع) و اربعین جانباختگان فاجعه منا که در فرمانداری گرگان برگزار شداظهار کرد: به دنبال این بودیم که بتوانیم در این ایام مراسمی در خور و شان عزیزان جان باخته سرزمین امن الهی داشته باشیم.

فرماندار گرگان با بیان اینکه امت اسلام امروز مدیون رگ‎های پاره پاره امام حسین(ع) است، گفت: قیام کربلا حادثه بسیار بزرگ بود که موجب بقای اسلام گردید چرا که امام حسین(ع) در راستای زنده نگهداشتن و احیاء اهداف دین مبین اسلام و پیامبراکرم(ص) قیام کرد.

خاکی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) از هستی خود در روز عاشورا گذشته تا اسلام احیاء شود و امروزبه این دلیل قرن‎ها از واقعه کربلا و امام حسین(ع) سخن گفته می‎شود و این بدان معنا است که اسلام از کربلا زنده مانده است.

فرماندار با بیان اینکه آن روزها امام حسین(ع) دو لشگر بزرگ داشت، افزود: در نهضت کربلا یک لشکر به دستان امام حسین(ع) و لشکر دیگر توسط حضرت زینب(س) فرماندهی می‎شد و این روزها در ایام محرم ما پاسداشت پیام رسانی حضرت زینب(س) را داریم.

وی هدف از برگزاری این مراسم گفت: در ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین(ع) و اربعین جانباختگان فاجعه منا تصیمیم گرفته شد مراسم گرامیداشتی با حضورروسای شهرستان گرگان، مداحان هیئات مذهبی و روسای ادارات شهرستان و مدیران کل مرتبت در حوزه ایثار و ایثارگری برگزار کنیم.

فرماندار گرگان افزود: اعتقاد داریم اگر حضرت زینب(س) با خردورزی از قیام کربلا پاسداری نمی‎کرد و اسم امام حسین(ع) را زنده نگه نمی‎داشت این روزها چیزی از اسم اسلام باقی نمی‎ماند.

خاکی افزود: در حقیقت اسلام محصول پیام‎رسانی حضرت زینب(س) است و ما به عنوان وارثان امام حسین(ع) امروز به پا خواستیم و در برابر مستکبران ایستاده‎ایم و تا پایان جان از اسلام دفاع خواهیم کرد. 

قیام کربلا حادثه بسیار بزرگ بود که موجب بقای اسلام گردید

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1139
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 977

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 198
بازدید دیروز: 295
بازدید ماه:4883
بازدید سال:13139
بازدید کل:2068276