عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » امنیت غذایی و سلامت انسانها از دغدغه های ما در شهرستان است

فرماندار گرگان:

امنیت غذایی و سلامت انسانها از دغدغه های ما در شهرستان است

امنیت غذایی و سلامت انسانها از دغدغه های ما در شهرستان است

 چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گرگان با حضور فرماندار برگزار شد .

"یحیی خاکی"فرماندار و رییس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گرگان در این جلسه بیان داشت : امنیت غذایی و سلامت انسانها از دغدغه های ما در شهرستان می باشد .

وی افزود: بایدطوری برنامه ریزی نماییم که بتوانیم جامعه را از مباحثی چون امنیت روانی ،مخاطرات زیست محیطی و تغزیه ناسالم مصون نماییم و به عنوان یک اصل مسلم پذیرفته شود .

فرماندار گفت: با نزدیک شدن به عید قربان و انجام قربانی در سطح شهرستان باید ذبح های موجود را با یک اصل منطقی ،بهداشتی و قانونی برنامه ریزی نماییم .

وی افزود: کشتار سنتی از گذشته وجود داشته و امروز باید فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما و رسانه صورت پذیرد که مردم می توانند از چهار مکان از جمله(کشتارگاه شهر جلین، جرجان 15، ابتدای جاده آق قلا، ابتدای روستای زنگیان ) که با تأیید بهداشت و اداره دامپزشکی می باشد دام را تهیه و بصورت رایگان در کشتارگاه جلین ذبح نمایند .

وی بیان داشت:برای اجرای دقیق کشتار شرعی در روز عید قربان،مکان هایی درنظر گرفته شده و نمایندگان بهداشت،دامپزشکی ونیروی انتظامی بطور سیارسرکشی خواهند داشت تا شهروندان و دامداران بتوانند درمکان های یادشده درآرامش کامل به قربانی بپردازند.

فرماندار در خصوص تعیین و تکلیف کشتارگاه جلین بیان داشت: باید یک گزارش جامع از کشتارگاه تهیه شود وآسیب ها و راهکارهای حل مشکلات موجود وبازدید میدانی اعضای شورای سلامت از مکان صورت پذیرد تا بتوانیم به یک نتیجه خوبی دست یابیم و به یک تصمیمی که هم جامعه ،قانون و عرف می پسندند عملی نماییم .

خاکی در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد و جلوگیری از بیماری هاری افزود: باید جلسه ای توجیهی با دهیاران برگزار شود و در شهر نیز شهرداری برنامه های خود را در این مهم ارائه نماید تا بتوانیم با یک راه راهکار منطقی این معظل را برطرف نماییم .

امنیت غذایی و سلامت انسانها از دغدغه های ما در شهرستان است

 

امنیت غذایی و سلامت انسانها از دغدغه های ما در شهرستان است

 

امنیت غذایی و سلامت انسانها از دغدغه های ما در شهرستان است

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1110
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 884

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 768
بازدید دیروز: 363
بازدید ماه:2317
بازدید سال:10573
بازدید کل:2065710