عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » انتقاد فرماندار گرگان از عدم توجه به ظرفیت‌های گردشگری ردستای زیارت / امکان صادرات صنایع‌دستی روستای زیارت به کشورهای آسیای میانه وجود دارد


انتقاد فرماندار گرگان از عدم توجه به ظرفیت‌های گردشگری ردستای زیارت / امکان صادرات صنایع‌دستی روستای زیارت به کشورهای آسیای میانه وجود دارد

انتقاد فرماندار گرگان از عدم توجه به ظرفیت‌های گردشگری ردستای زیارت / امکان صادرات صنایع‌دستی روستای زیارت به کشورهای آسیای میانه وجود دارد

 
فرماندار گرگان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود برای بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال مردم روستای زیارت گفت: بخشی از ظرفیت‌های این روستا تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته و ظرفیت گردشگری آن نیز به علت گسترش ساخت و سازها کمرنگ شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گرگان، عیسی پایین‌محلی در حاشیه جلسه ستاد اقتصادمقاومتی دادگستری گلستان که با موضوع رفع موانع اشتغال و گردشگری روستای زیارت برگزار شد در مصاحبه با خبرنگار صداوسیمای مرکز گلستان اظهارکرد: در جلسه امروز که با حضور مسئولان مختلفی از محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری، جهادکشاورزی، بنیادمسکن و دستگاه‌های نظارتی برگزار شد بر هم افزایی بخش‌های مختلف به منظور رفع مشکلات روستای زیارت گرگان تاکید شد.

فرماندار گرگان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود برای بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغال مردم روستای زیارت گفت: بخشی از این ظرفیت‌ها تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته و ظرفیت گردشگری زیارت نیز به علت گسترش ساخت و سازها، کمرنگ شده است‌. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های روستای زیارت برای رسیدن به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی بیان کرد: صنعت بوم‌گردی، کشت گیاهان دارویی به ویژه زعفران، وجود آبشار، چشمه آب گرم، امامزاده و بافت تاریخی روستا، آب و هوای مناسب و ... ظرفیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری در این روستا به وجود آورده که کمتر به آن توجه شده است.

پایین‌محلی اضافه کرد: علاوه برای بخشی از ظرفیت‌هایی که در اختیار مردم بوده و با آن‌کسب درآمد و امرار معاش می‌کردند نیز متاسفانه به علت عدم توجه برخی مسئولان تعطیل شده است. صنعت دامداری که یک مزیت در روستای زیارت بود بنا به دلایلی که منابع طبیعی مطرح کرد، به محاق رفت و براساس آمارهایی که داریم بیش از ۷۰ دامداری در این روستا تعطیل شد و این افراد ناچار به فروش دام خود شدند و معیشت این خانواده‌ها نیز تعطیل شد بدون اینکه جایگزینی برای آن‌ پیش‌بینی شده باشد. 

وی خاطرنشان کرد: رئیس کل محترم دادگستری گلستان در این جلسه تاکید کرد که از هر راهی که می‌توانیم به مردم این روستا برای رفع موانع و مشکلات کمک شود و دستگاه‌های اجرایی نیز باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند و موانع قانونی را رفع کنند.

پایین‌محلی با اشاره به ثبت روستای زیارت به عنوان روستای ملی جاجیم ‌بافی گفت: در این روستا صنایع‌دستی ثبت ملی و جهانی شده داریم و با توجه به مجاورت استان گلستان با کشورهای آسیای میانه و امکان ارتباط با این کشورها از مسیرهای ریلی، جاده‌ای و دریایی می‌توانیم بر روی صادرات صنایع دستی این روستا نیز متمرکز شویم. همچنین بهسازی جاده مسیر امامزاده تا آبشار و  بهسازی اماکن روستایی با تاکید بر استفاده از مصالح بومی و سنتی غیر سازه‌ای از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 285
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3701

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 95
بازدید دیروز: 495
بازدید ماه:5814
بازدید سال:14070
بازدید کل:2069207