عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تاکید فرماندار گرگان بر تسریع در جابه‌جایی روستای ابراهیم‌آباد


تاکید فرماندار گرگان بر تسریع در جابه‌جایی روستای ابراهیم‌آباد

تاکید فرماندار گرگان بر تسریع در جابه‌جایی روستای ابراهیم‌آباد

 
فرماندار گرگان با اشاره به مشکلاتی که اهالی روستای ابراهیم‌آباد در زمینه خدمات زیربنایی دارند، گفت: این روستا هدچه سریع‌تر نیازمند جابه جایی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گرگان، عیسی پایین‌محلی در جلسه کاروان خدمت در روستای ابراهیم آباد شهرستان گرگان با اشاره به قرارگیری این روستا در حریم راه‌آهن، برق فشار قوی و خط انتقال گاز اظهارکرد: براساس مصوبه ستاد بحران استان گلستان در سال ۱۳۸۳ این روستا می‌بایست از مکان فعلی جابه‌جا می‌شد اما ابن اتفاق تا کنون رخ نداده است.

فرماندار گرگان با اشاره به مشکلات اهالی این روستا گفت: مکان جدیدی در یکی از روستاهای مجاور برای انتقال اهالی روستای ابراهیم‌آباد پیش بینی شده که باید هرچه سریعتر اقدامات لازم برای واگذاری زمین و جابه‌جایی روستاییان انجام شود.

وی بیان کرد: در روستای کنونی مردم برق و گاز ندارند و با تانکر به آنان آبرسانی می‌شود. براساس قانون چون روستای ابراهیم‌آباد در طرح جابه‌جایی قرار دارد امکان خدمات‌دهی به اهالی روستا وجود ندارد بنابراین باید هرچه زودتر مقدمات جابه‌جایی روستا را فراهم کرد.

پایین محلی با تاکید براینکه طولانی شدن فرآیند جابه‌جایی در آینده مشکل‌ساز خواهد شد، گفت: هزینه‌ها روز به روز در حال افزایش است و طولانی‌تر شدن این کار می‌تواند هزینه‌های سخت‌تر و سنگین‌تری به نظام و مردم تحمیل کند.

وی همچنین گفت: می‌توان از ظرفیت طرح نهضت ملی برای تامین زمین و ساخت مسکن اهالی روستای ابراهیم‌آباد بهره گرفت.

در ادامه مهندس رمضانعلی سنگدوینی و دکتر منتظری نمایندگان محترم مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی به اهمیت بحث جابه‌جایی ساکنان روستای ابراهیم‌آباد تاکید کردند.

مهندس سنگدوینی خاطرنشان کرد: ابراهیم‌آباد تنها روستایی در استان است که تاکنون اقدامی برای گازرسانی ان انجام نشده و علت اصلی هم قرارگرفتن آن در حریم تاسیسات برق، گاز و راه آهن است.

وی افزود: جابه‌جایی به مکان جدید به نفع همه به ویژه اهالی روستا و فرزندان آنان است چراکه تا هر زمانی که در محل کنونی سکونت داشته باشند امکان خدمات‌دهی به آنان وجود نخواهد داشت لذا حاکمیت تصمیم گرفته برای این جابه‌جابی تمام همت خود را به‌کار گرفته تا زمین موردنیاز را در اختیار روستاییان قرار داده و وام روستایی نیز برلی ساخت مسکن در اختیار انان قرار گیرد.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 501
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3668

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 184
بازدید ماه:1208
بازدید سال:9464
بازدید کل:2064601