عضویت    ورود
ورود به سایت
» » تأکید معاون فرماندار گرگان بر ساماندهی دستفروشان/ مراکز فروش میوه‌ و تره‌بار در محلات گرگان ایجاد شود


تأکید معاون فرماندار گرگان بر ساماندهی دستفروشان/ مراکز فروش میوه‌ و تره‌بار در محلات گرگان ایجاد شود

تأکید معاون فرماندار گرگان بر ساماندهی دستفروشان/ مراکز فروش میوه‌ و تره‌بار در محلات گرگان ایجاد شود

 معاون عمرانی فرماندار گرگان بر ساماندهی دستفروشان سطح شهر نیز تأکید کرد و گفت: ایجاد میادین یا مراکز میوه و تره‌بار در سطح محلات شهر که دسترسی شهروندان به آن آسان باشد، می‌تواند کمک زیادی به ساماندهی دستفروشان کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گرگان، مهندس حجت یزدوئی در جلسه ساماندهی مشاغل و صنوف شهر گرگان که با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری گلستان برگزار شد، یکی از معضلات شهر گرگان را حضور وانت‌بارها در حاشیه خیابان‌ها و محورهای اصلی عنوان کرد و گفت: تداوم این وضعیت نه فقط بر مشکلات ترافیکی شهر بلکه بر مسائل مختلف اجتماعی و امنیتی نیز اثرگذار خواهد بود بنابراین لازم است شهرداری گرگان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کند.

معاون عمرانی فرماندار گرگان بر ساماندهی دستفروشان سطح شهر نیز تأکید کرد و افزود: ایجاد میادین یا مراکز میوه و تره‌بار در سطح محلات شهر که دسترسی شهروندان به آن آسان باشد، می‌تواند کمک زیادی به ساماندهی دستفروشان کند.

وی با یادآوری اینکه دستورالعمل ساماندهی فروشندگان سیار در سال 98 به شهرداری ابلاغ شده است، اظهار کرد: در این دستورالعمل پنج گام شامل اقدامات پیش از ساماندهی و شناسایی وضع موجود، پیش بینی و تدارک محل‌های استقرار، اطلاع‌رسانی، ترویج و فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی به افراد مشمول دستورالعمل و هدایت آنها به مراکز پیش بینی شده و در نهایت جلوگیری از سد معبر پیش بینی شده است.

یزدوئی تأکید کرد: شهرداری‌ها نمی‌توانند بدون اینکه اقدامات لازم و اولیه را انجام دهند صرفاً گام پنجم را عملیاتی کنند. ضمن اینکه در این دستورالعمل برای دستگاه‌های مختلفی از جمله صمت، بهداشت، راه و شهرسازی، صداوسیما و ... وظیفه‌مندی مشخصی تعریف شده است.

وی درباره معضلاتی که میدان بار کنونی شهر گرگان در مسائل ترافیکی شهر ایجاد کرده است، گفت: اخیرا در شورای ترافیک استان و شهرستان بر جابه‌جایی میدان بار به خارج از محدوده شهر تأکید شده و لازم است شهرداری زمین موردنیاز را برای این کار تأمین کند.

در این جلسه مهندس صادقعلی مقدم، مدیرکل دفتر فنی استانداری گلستان نیز به وضعیت ترافیکی شهر گرگان اشاره کرد و گفت: وضعیت شهر گرگان در حوزه‌های مختلف از جمله ترافیک با دیگر شهرها متفاوت است و امروز برای شهر و شهروندان تبدیل به یک معضل جدی شده است که امنیت جانی و روانی آنان را هم تهدید می‌کند.

وی افزود: شهرداری‌ها به تنهایی نمی‌توانند پاسخگوی این حجم از وظایفی که برعهده آنها گذاشته شده است، باشند و مدیران و دستگاه‌های تصمیم‌گیر نیز باید در این گونه جلسات کارشناسی حضور پیدا کنند تا به نتایج و خروجی موثری دست پیدا کنیم.

مقدم هم چنین خاطرنشان کرد: با تداوم روند فعلی متأسفانه آینده خوبی را نمی‌توان برای شهر گرگان در زمینه‌های مختلف از شهرسازی گرفته تا ترافیک متصور بود و لازم است که مدیران اراده جدی برای حل این معضلات داشته باشند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 199
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3790

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 199
بازدید دیروز: 295
بازدید ماه:4884
بازدید سال:13140
بازدید کل:2068277