عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » با اجرای طرح اشتغال فراگیر نیاز بازار کار برطرف خواهد شد

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان گفت:

با اجرای طرح اشتغال فراگیر نیاز بازار کار برطرف خواهد شد

با اجرای طرح اشتغال فراگیر نیاز بازار کار برطرف خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان، موسی بی باک در جلسه ای با رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گفت: با تدبیر دولت محترم، در قالب طرح اشتغال فراگیر از طریق بخش‌هایی همچون خدمات، گردشگری، ICT و IT و با گسترش رسته‌ شغل‌های پرکشش، نیاز بازار کار برطرف خواهد شد.
بی باک بیان داشت: در حوزه تقاضای بازار کار اولویتهایی از سوی دولت و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در بخشهای صنعتی،خدماتی و کشاورزی مشخص شده است که تاثیرات مثبتی را بر این بخش انشاءالله خواهد گذاشت.
وی با اشاره به موضوع مهم عرضه بازار کار، گفت: طرح‌هایی مثل مشوق‌های بیمه‌ای و یارانه دستمزد نیز در حوزه عرضه بازار کار ابلاغ شده است  که در کوتاه مدت انجام می‌شود.
دبیر ستاد اشتغال شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: شهرستان گرگان به دلیل برخورداری از موقعیت های ممتاز به ویژه در بخش گردشگری، شرایط بسیار خوبی در زمینه اشتغال دارد که ستاد اشتغال شهرستان نیز توجه به حوزه گردشگری و آی تی را مد نظر قرار داده است.
بی باک با اعلام اینکه حمایت از اشتغال و تولید اولویت اصلی ماست، افزود: ارتقای سطح مهارت های کاربردی فارغ التحصیلان دانشگاهی و هدفمند کردن اعتبارات به ویژه دستگاه های متولی اشتغال و آموزش، از جمله موارد مورد تاکید اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان است که در راستای حمایت از تولید و اشتغال ، آن را به طور جدی پیگیری می نماییم.
رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان به سیاستهای دولت در بخش توسعه اشتغال اشاره کرد و گفت: رویکرد اساسی دولت ، بهره مندی از توان بخش خصوصی و حضور گسترده مردم به جهت بهره مندی از ظرفیتها و پتانسیل های منطقه ای در راستای توسعه و ایجاد اشتغال است.
بی باک در پایان تاکید کرد: حمایت از صنایع دستی و خرید و فروش محصولات ایرانی موضوع بسار مهمی هست که مورد توجه و تاکید مسئولین قرار دارد و این امر موجب ایجاد فرصتهای شغلی خواهد شد و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، به دنبال خواهد داشت.
رییس میراث فرهنگی گرگان خبر داد: احیای مجدد و حمایت از مشاغل سنتی در روستاها
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گرگان گفت: مشاغل سنتی به ویژه در روستاها مجددا احیا خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان، یاسر قندهاری در دیدار با رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان گفت: روستاهای دارای مزیت خاص در تولید یک یا چند محصول مورد حمایت قرار می گیرند که در این راستا با همکاری ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گرگان در صدد احیای مجدد مشاغل سنتی به ویژه در روستاها هستیم.
وی از آمادگی این اداره در راستای تقویت و توسعه اشتغال حوزه صنایع دستی و گردشگری شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان گرگان از ظرفیت های بسیار غنی و مناسبی در این زمینه برخوردار است که می توان با استفاده از آن و برنامه ریزی دقیق، به اشتغال پایدار و مولد رسید.
قندهاری تاکید کرد: لازمه توسعه صنایع دستی و مشاغل سنتی ، حمایت مناسب بیمه ای و تسهیلاتی در این بخش است که البته اراده و همت افراد نیز باید به این موارد اضافه شود.
وی اظهار داشت : این اداره توانسته با بر نامه ریزی مدون و شناسایی هنرمندان فعال در بخش صنایع دستی، تعداد قابل توجهی از تعهد اشتغال شهرستان را محقق نماید.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان در پایان ابراز امیدواری کرد با توکل به خداوند باری تعالی و تلاش مستمر ، در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و ریشه کنی معضل بیکاری گامی موثر از طریق اقدامات این اداره برداشته شود.

 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 673
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1828

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 184
بازدید دیروز: 269
بازدید ماه:1186
بازدید سال:9442
بازدید کل:2064579