عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » 720 میلیون تومان اعتبار به مشاغل خانگی شهرستان گرگان اختصاص یافت


720 میلیون تومان اعتبار به مشاغل خانگی شهرستان گرگان اختصاص یافت

720 میلیون تومان اعتبار به مشاغل خانگی شهرستان گرگان اختصاص یافت

دبیر ستاد اشتغال شهرستان گرگان از اختصاص اعتبار 720 میلیون تومانی به مشاغل خانگی گرگان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان، موسی بی باک در جلسه ستاد اشتغال این شهرستان گفت: این اعتبار به عاملیت بانک کشاورزی برای اجرای مرحله اول طرح مشاغل خانگی گرگان می باشد.
بی باک افزود: در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی،فارغ التحصیلان دانشگاهی وافراد بیکاری که اهلیت و توانمندی آنها احراز شده باشد و همچنین ارائه طرح های دارای مزیت و اولویت منطقه ای و شرکت های پشتیبان مد نظر است.
رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان گفت: میزان تسهیلات مشاغل خانگی متناسب با طرح بین 5 تا 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که در موارد خاص با توجه به طرح پیشنهادی متقاضیان این مبلغ تا سقف 20 میلیون تومان افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: در طرح روستا تعاون در مرحله اول ، تعداد 60 روستا و 60 تعاونی برای استان پیش بینی شده است که در حال حاضر 4 روستا در گرگان در دست اقدام می باشد و نیاز دارد بخشداران و دهیاران در اجرای این طرح اهتمام ویژه ای داشته باشند.
بی باک به اهداف طرح روستا تعاون اشاره کرد و گفت: توسعه بازار محصولات روستایی، بهبود وضعیت زندگی، پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و استفاده بهینه از منابع و مزیت های روستاها، از مهمترین اهداف این طرح می باشد.
دبیر ستاد اشتغال شهرستان گرگان خاطرنشان کرد:دولت محترم برای کاهش نرخ بیکاری به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی طرح های کاربردی متنوعی پیش بینی نموده است که میتوان از جمله آن به طرح های تکاپو، کارورزی و سایر برنامه ها در قالب اشتغال فراگیر اشاره کرد که در حال حاضر طرح کارورزی مورد تاکید است.
موسی بی باک اظهار داشت: ظرفیت اعلام شده برای طرح کارورزی در سال 96 برای شهرستان گرگان  650 نفر می باشد.
رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان تصریح کرد: دوره کارورزی حداقل 4 ماه و حداکثر 6 ماه می باشد و کارورزانی که دربین یابعد از 6 ماه کارورزی در همان بنگاه اقتصادی جذب شوند تا 2 سال از معافیت کامل سهم بیمه کار فرما برخوردار می شوند.
وی با اشاره به اهمیت اشتغالِ فارغ التحصیلان دانشگاهی، افزود: یکی از برنامه های کوتاه مدت دولت در زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی طرح کارورزی است این طرح  به توانمندی افراد جویای کار کمک می کند و آنان را آماده ورود به عرصه کار می نماید.
بی باک بیان داشت: ضروری است تعامل و همکاری سازنده بین کارشناسان اشتغال ادارات و واحدهای پذیرنده می تواند در تحقق مناسبِ این طرح مهم تاثیر بسزایی داشته باشد.
دبیر ستاداشتغال گرگان در پایان افزود: دولت در طرح کارورزی هم برای کارورز و هم برای واحدهای پذیرنده ، مشوق هایی در نظر گرفته است که در مدت کارورزی با توجه به مدارک تحصیلی، ماهانه از 270 هزار تومان تا 350 هزار تومان کمک هزینه کارورزی پرداخت می شود و در این مدت کارفرما و کارورز از بیمه مسئولیت مدنی و حادثه ناشی از  برخوردار خواهند شد.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 537
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1820

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 450
بازدید ماه:8066
بازدید سال:8066
بازدید کل:2063203