عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » آینده بازارکار ایران در دست انسانهای ماهر است

ابراهیم دشتیان در جلسه ستاد اشتغال شهرستان گفت:

آینده بازارکار ایران در دست انسانهای ماهر است

آینده بازارکار ایران در دست انسانهای ماهر است

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان گرگان در جلسه ستاد اشتغال گفت: هرچه نیروی ماهر در کنار تحصیل در جامعه بیشتر باشد اشتغال پایدار را شاهد خواهیم بود و آینده کشور در دست انسانهای ماهر است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گرگان ،ابراهیم دشتیان در این جلسه به اجرای طرح روستا تعاون بیان داشت: در این طرح افراد بیکار روستا می توانند با تشکیل تعاونی و یا فعال کردن تعاونی های غیر فعال در زمینه کسب یک حرفه به کار مشغول شوند .
وی افزود: در این طرح موضوعات تسهیلات ،بازاریابی و آموزش از طریق دولت حمایت می شود که از مزایای این طرح به مهاجرت معکوس از شهر به روستا می توان اشاره کرد .
دشتیان اظهار داشت: از محل اعتبارات شورای برنامه ریزی شهرستان تا به حال چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان برای ایجاد اشتغال در زمینه گردشگری اختصاص داده شده است .
وی تأکید کرد : باید طرح مشاغل خانگی را بطور جدی پیگیری نماییم و ایجاد بازارچه فروش محصولات مشاغل خانگی در محل های مناسب شهر از طریق 4شهرداری زیرمجموعه شهرستان از برنامه های ستاد اشتغال شهرستان مدنظر قرار گیرد .
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری افزود: بیش از 4هزار نفر تعهد اشتغال شهرستان می باشد که در رابطه با تحقق این آمار همه دستگاه های اجرایی متولی، مسئول و پاسخگو هستند و نیاز است از همه ظرفیت ها استفاده شود.
وی از اولویت های بسیار مهم ستاد اشتغال شهرستان و فرمانداری را جذب سرمایه گذاری ذکر کرد و گفـت: تاکنون اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است که یک نمونه آن ایجاد سردخانه مدرن در شهر قرق می باشد که امیدواریم این روند ادامه یابد .
در ادامه جلسه" بی باک" رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گفت: تاکنون بیش از 838مورد اطلاعات شاغلین در سامانه رصد وارد شده است ،سامانه ای که اطلاعات ایجاد اشتغال توسط دستگاه ها در آن ثبت می شود .
وی افزود: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی ،پلی بین بیکاری و اشتغال است و فرهنگ کارورزی و یادگیری در محل کارباید نهادینه شود .
موسی بی باک بیان داشت: سهمیه شهرستان گرگان در طرح کارورزی تعداد 650 نفر کارورز می باشد که در مرحله اجرایی  قرار داریم و در این مرحله نیز بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی می توانند استفاده کنند .
رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان یادآور شد: در هفته کارآفرینی که از 24آبانماه شروع می شود برنامه هایی با رویکرد ترویج فرهنگ کارفرینی در بین دانشجویان و دانش آموزان و متقاضیان جویای کار برگزار خواهد شد .
وی گفت: در بخش مشاغل خانگی بیش ازر یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی مصوب شده است که بانکهای عامل آن برای پرداخت بانکهای سپه و کشاورزی می باشند .
بی باک افزود: مبلغ تسهیلات با عنایت به طرح توجیهی از 5میلیون تا 20میلیون تومان با کارمزد 4درصد می باشد .

آینده بازارکار ایران در دست انسانهای ماهر است

 

آینده بازارکار ایران در دست انسانهای ماهر است

 

آینده بازارکار ایران در دست انسانهای ماهر است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 565
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1856

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 44
بازدید دیروز: 269
بازدید ماه:1046
بازدید سال:9302
بازدید کل:2064439