عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

دکتر حسینی فرماندار گرگان:

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

فرماندار گرگان در جلسه شورای اداری گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور، تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی در راستای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گرگان ،"سید عباس حسینی" صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان که با حضور "طهماسبی"معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان برگزار گردید بیان داشت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 95 با رعایت اصل بی‎طرفی و مر قانون، میزان آرای 4 کاندیدای مجلس شورای اسلامی را معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته طرح سرشماری نفوس مسکن را داشتیم، افزود: دستگاه‎های اجرایی در این بخش تلاش زیادی در 2ماه فعالیت کاری داشتند.

فرماندار گرگان به اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان اشاره کرد و افزود: امید داریم با تلاش مضاعف امسال شاهد سال خوبی برای نظام و شهرستان گرگان باشیم.

حسینی با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته توسط بخشداری مرکزی در احداث کمپ نوروزی و نوروزگاه در گرگان گفت: گرگان رتبه یک اقامت را در بین شهرستان‎های استان کسب کرده و این بیانگر این است که از گذر گردشگری به مقصد گردشگری رسیده و می‎تواند موقعیت شغلی را در این رشته به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه در بحث گردشگری شهرستان گرگان رتبه دوم را بدست آورد و این هم برای شهرستان گرگان جای مباهات است که توانسته با تراکم جمعیتی که در این شهرستان وجود دارد بتواند بیش از 900 هزار گردشگر را جذب کند.

فرماندار گرگان افزود: رئیس جمهور در شورای عالی فرهنگی مصوب کرد که از تولیدات دانش‎بنیان و مجموعه دانش دانشگاهی به عنوان یک فرصت شغلی بهره‎گیری کنند.

دکترحسینی تأکید کرد: امید داریم دستگاه‎های اجرایی با خرید تولیدات داخلی فرصت شغلی بیشتری را ایجاد کنند.

وی یادآور شد: امید داریم بتوانیم با همکاری بخش صنعت و کشاورزی در کشور یک میلیون و 200 هزار شغل ایجاد کنیم.

فرماندار گرگان به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: در شب آخر 2 تا 3 نفر انصراف دادند و در مجموعه یک هزار و 71 نفر به عنوان کاندید شورای شهر و روستا در شهرستان گرگان ثبت‎نام کردند.

دکترحسینی افزود: 60 درصد کاندیداها کمتر از 45 سال سن داشتند و 71 نفر از نامزدها نیز کمتر از 30 سال سن دارند.

" شاکری" سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گرگان هم در این جلسه گفت: بیش از 389 هزار نفر در شهرستان گرگان در ایام نوروزی اقامت داشتند که از این میزان 11 هزارو 44 نفر مسافر و گردشگر در هتل‎ها ، یک هزار و 901 نفر در مهمان‎پذیر و 6 هزار نفر در هتل آپارتمان اقامت داشتند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرگان ادامه داد: بیش از 112 هزار نفر در خانه مسافر ، بیش از 107 هزار نفر در اقامتگاه موقت ، بیش از 65 هزار نفر کمپ موقت و در آلاچیق 56 هزار نفر اقامت داشتند.

شاکری یادآور شد: میزان اقامت در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش شهرستان گرگان 28 هزار و 150 نفر تخمین زده می‎شود که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان داشت: در اقامتگاه های ادارات و خوابگاه دانشجویی شهرستان گرگان نیز 123 هزار و 88 نفر در ایام نوروز اقامت داشتند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرگان تاکید کرد: تعداد بازدید نظارتی توسط دستگاه‎ها مانند بهداشت 170 مورد ، بازرسی از هتل و رستوران‎ها 183 مورد، نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی 116 مورد بود که 10 نفر را اخطار کتبی در این بخش دادیم.

شاکری افزود: تعداد بازدید نظارتی اقامت موقت 212 مورد بود و در این بازرسی‎ها تشویقی و تنبیه نداشتیم.

وی اظهار داشت: 932 هزار و 606 مورد مسافران و گردشگران از اماکن تاریخی و توریستی شهرستان گرگان بازدید داشتند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرگان افزود: 100 هزار دفترچه راهنما و پستر برای مسافران در کل استان چاپ شده که که 10 هزار مورد آن در شهرستان گرگان توزیع شد.

"حجت الاسلام نیشابوری"رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه مراسم اعتکاف در ۶۰ مسجد شهرستان گرگان برگزار می‎شود، گفت: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۶ هزار نفر در شهرستان گرگان در ایام رجب معتکف شوند.

وی افزود: اعتکاف یک همایش معنوی است و در سال گذشته رضایت معتکفان را در شهرستان گرگان داشتیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان ادامه داد: در سال گذشته 53 مسجد در شهر و روستای شهرستان گرگان مراسم پرفیض اعتکاف برگزار شد و بیش از 5 هزار و 400 نفر معتکف شدند.

نیشابوری بیان داشت: امسال با توجه به اینکه تعداد بیشتری درخواست اعتکاف داشتند برآورد ما این است که امسال 60 مسجد اعتکاف در نظر گرفته شود و تصور ما بر این است که در این ایام بیش از 6 هزار نفرمعتکف شوند.

وی بیان داشت: 23 مسجد در داخل شهر گرگان و بقیه در شهرهای جلین، سرخنکلاته و قرق و بقیه روستاهای شهرستان گرگان خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان بیان داشت: مراسم اعتکاف از 22 فروردین همزمان با ولایت امیرالمومنین(ع) آغاز خواهد شد و معتکفان به مدت 3 شب در مسجد بیتوته می‎کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان یادآور شد: مباحث فرهنگی اعتکاف و استفاده معنوی معتکفان از این ایام باید مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه "حجت الاسلام مهدوی راد"رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان ازثبت ۵ وقف جدید در شهرستان گرگان از ابتدای سال جدید خبر داد.

وی افزود: پیرو دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان سراسر کشور از حالت آرامستان خارج شود و به کانون فرهنگی تبدیل گردد طرحی در مجموعه اوقاف و امور خیریه کشور در کشور به عنوان آرامش بهاری که شامل تعطیلات عید نوروز است، برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در 22 امامزاده شهرستان گرگان برگزار شده و گرگان ظرفیت خوبی از امامزادگان دارد و مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان اظهار داشت: در 18 بقعه متبرکه شهرستان گرگان و در لحظه تحویل سال بیش از هزار و 630 نفر در بقاع متبرکه حضور داشتند.

مهدوی راد افزود: میزان زائران و مسافرانی که در این طرح در ایام نورزی بازدید کردند 372 هزار نفر تخمین زده می‎شود.

وی یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که در طرح آرامش بهاری انجام می‎شود اعزام مبلغ است که از 10 مبلغ اعزامی از قم و 9 مبلغ بومی در این طرح بهره گرفتیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات در بقاع متبرکه در ایام طرح آرامش بهاری انجام شد برپایی خیمه‎های معرفت بود و همچنین غرفه کودک و نوجوانان ما در طرح آرامش بهاری مورد استقبال قرار گرفت.

وی یادآور شد: در طرح آرامش بهاری 25 خادم ثابت به همراه 620 خادم افتخاری همکاری کردند و 22 معاون فرهنگی در این طرح کمک کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان یادآور شد: یکی از نکات بارز در این طرح اسکان مسافران بود که در قسمت زائرصحرا 500 مسافر را اسکان دائم دادیم و همچنین کمپ‎های اسکان موقت 8 هزار و 600 نفر را اسکان دادند و در این مدت نیز 37 هزار نفر در حسینیه‎های شهرستان گرگان در ایام نوروزی اسکان داشتند.

"سیدعلی مهاجر" فرمانده سپاه شهرستان گرگان با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم"یدالله ترمیمی" از پاسداران سپاه شهرستان گرگان اظهار کرد: حسن ختام نوروز امسال با شهادت این جوان سرافراز همراه شد.

وی ادامه داد: شهید یدالله ترمیمی دوازدهیمن شهید مدافع حرم استان گلستان است که در 12 فروردین در دفاع از حرم با تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید.

فرمانده سپاه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه از شهرستان گرگان 6 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: استقبال از شهید ساعت 13 و 30 دقیقه در میدان بسیج، شب وداع امشب همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد قائم گرگانجدید است.

وی اضافه کرد: پیکر شهید مدافع حرم «یدالله ترمیمی» روز پنج‌شنبه ساعت ۹ صبح از معراج‌الشهدای سپاه شهرستان گرگان تشیع و به خاک سپرده خواهد شد.

مهاجر در خصوص اعزام افراد به اردوی راهیان نور تاکید کرد: امسال در شهرستان گرگان در بخش دانش‌آموزی چهار مرحله اعزام داشتیم که سه مرحله به جنوب کشور و یک مرحله به غرب کشور بوده که 485 نفر برادر و 592 نفر دانش‌آموز خواهر به این مناطق اعزام شدند.

وی گفت: راهیان نور غرب در تابستان برگزار شد که 162 نفر برادر و 40 نفر خواهر به این اردو اعزام شدند و راهیان‌نور جنوب کشور پنج مرحله اعزام داشتیم که در مجموع یک‌هزار و 145 نفر اعزام شدند.

فرمانده سپاه گرگان در بخش دیگری به اجرای رزمایش رزمایش سپاه شهرستان اشاره کرد و گفت: این رزمایش هفت و هشت اردیبهشت سال جاری در شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

مهاجر در پایان بیان کرد: گردان بیت‌المقدس و کردان کوثر با 13 گردان در غالب ماموریت‌های امداد و نجات، دفاع از کوی و برزن و کنترل اجتماعات اجرای رزمایش خواهند کرد.

همچنین در این مراسم از مدیران و دستگاه هایی که در جهت اعزام کاروان راهیان نور همکاری داشتند با اهداح لوح تقدیر بعمل آمد .

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

  

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

 

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

 

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

 

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

 

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

 

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

 

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

 

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

 

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

 

تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی در گرگان حمایت می‌شوند

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 497
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1662

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 269
بازدید ماه:1036
بازدید سال:9292
بازدید کل:2064429