عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » عزت شهیدان رجایی و باهنر در خدمات پنهانی آنها بود


عزت شهیدان رجایی و باهنر در خدمات پنهانی آنها بود

عزت شهیدان رجایی و باهنر در خدمات پنهانی آنها بود

استاندار گلستان در مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر به دلیل خدمات پنهانی که تنها برای رضای خدا بود، عزت یافتند و ما باید وجودمان را در عرصه خدمت با آنها تنظیم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو که در جمع مدیران ارشد و کارمندان دستگاه های اجرایی استان، سخن می گفت، تصریح کرد: رجایی و باهنر فهم مدیریت زمان را بنیان گذاری کردند و از این نظر در زندگی و مدیریت خود برای ما و زمانه ما مدل هستند.

وی با اشاره به عقبه ی فکری آنها، گفت: آنها اسلام را به عنوان دین زندگی می دیدند و در راه اسلام از عرفانی فردی به سوی عرفانی اجتماعی حرکت کردند.

وی افزود: امروز تکلیف و وظیفه ما این است که خط سیر زندگی آنها و سیره و روش عمل آنها را نه فقط در قالب کتاب، که در عمل به نسل حاضر منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه آنها به خط اصیل اسلام با سرمنشا روحانیت متصل بودند، یادآور شد: آنها اصول مدیریتی خود را از روحانیت و شخص امام خمینی(ره) دریافت می کردند و خود را با ولایت فقیه تراز کرده بودند.

استاندار گلستان با تاکید بر شکنجه های عظیمی که بر شهیدان رجایی و باهنر در زمان پیروزی انقلاب رفته بود، خاطر نشان کرد: مقاومت آنها در زیر فشار این شکنجه ها ستودندی بود و باید بدانیم که هنوز بسیاری از زوایای زندگی آنها پنهان است.

وی گفت:هیچ انقلابی به اندازه انقلاب اسلامی با نظم، اصول و سریع پایه ریزی نشده و این به خاطر رهبری امام(ره)، خط اصیل اسلام، پشتیبانی مردم و وجود شخصیت های برجسته و وارسته ای همچون شهیدان رجایی و باهنر بوده است.

دکتر صادقلو شهید باهنر را یکی از طراحان نرم افزاری انقلاب در کنار شهید بهشتی دانست و افزود: یقیناً طراحی های بی نظیر این بزرگواران سبب به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی شده است.

وی خطاب به مدیران و کارمندان حاضر در این مراسم گفت: برای آنها اینکه یکی رئیس جمهور باشد و دیگری نخست وزیر، هرگز اهمیت نداشت و در واقع مدیریت آنها مدلی از مدیریت رفیقانه با حفظ اصول بوده است که باید سرلوحه فعالیت های مدیریتی امروز ما قرار گیرد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمدی رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر، آنها را انسان هایی صبور دانست و افزود: به واقع آنها انسایی های خدوم و صبور بودند و در عمل به مسئولیت های خویش مکتب اسلام را سولوحه ی خود قرار داده بودند.

لازم به ذکر است مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور، شهیدان رجایی و باهنر که در مسجد جامع گرگان برگزار شد، با مداحی و اجرای تواشیح نیز همراه بود.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1089
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 871

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 150
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3432
بازدید سال:3432
بازدید کل:2058569