عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نخستین جشنواره شعر دانشجویی ایثار و شهادت

دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با همکاری بنیاد شهید و ایثارگران استان گلستان برگزار می نماید

نخستین جشنواره شعر دانشجویی ایثار و شهادت

نخستین جشنواره شعر دانشجویی ایثار و شهادت

 قربانی خورشیدی دبیرنخستین جشنواره شعر ایثار و شهادت گفت: نخستین جشنواره شعر ایثار و شهادت در دی ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان و با همکاری بنیاد شهید و ایثارگران استان گلستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آنا از گرگان، علی اکبر قربانی خورشیدی دبیر جشنواره شعر ایثار وشهادت با اعلام این خبر افزود: این جشنواره برای اولین بار و با حضور پارسی سرایان دانشگاهی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان گلستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان و با همکاری بنیاد شهید استان برگزار خواهد شد.

قربانی خورشیدی با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ضرورت آشناسازی نسل جوان با این ارزش ها در قالب شعر اظهار داشت: در اجرای این جشنواره سعی خواهد شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 68 شهید دانشجوی استان گلستان در قالب های مختلف شعری، آثار برگزیده نیز به صورت کتاب و لوح فشرده در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

دبیر جشنواره شعر ایثارو شهادت بیان داشت: برای این جشنواره محورهای مختلفی پیش بینی گردیده است که مهمترین آن ها نقش شهدا و ایثارگران در سیره­ی پیامبر (ص) و ائمه اطهار، جلوه­های عاشورایی و پیوند آن با فرهنگ ایثار و شهادت، نقش شهدا و ایثارگران در کلام امام (ره) و مقام معظم رهبری، نقش ایمان در دفاع از ارزش های ناب اسلام و انقلاب اسلامی، نقش شهدا و ایثارگران دانشجوی استان گلستان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، نقش شهدا و ایثارگران در ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع از سرزمین، آرمان­های اسلام و انقلاب اسلامی، ویژگی­های فرماندهان شهید به ویژه استان گلستان در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس می باشد.

این مسوول با توجه به زمان برگزاری این جشنواره در 8 دی ماه سال جاری افزود: از 24 آبان تا 25 آذر زمان فراخوان این جشنواره می باشد و امید است قبل از 3دی ماه نتایج داوری اعلام گردد.

وی با دعوت از دانشجویان شاعر استان گلستان و سایر دانشگاهای کشور اذعان داشت: : فراخوان این جشنواره در دو قالب شعرنو وسنتی به زودی در اختیار دانشگاه های استان قرار خواهد گرفت.

علی اکبر قربانی خورشیدی با تاکید برموضوع تقدیرشایسته از شاعران برتر در پایان این جشنواره افزود: در کنار شعرخوانی دانشجویان برگزیده و صاحبان آثار شایسته، برپایی نمایشگاه با موضوع ایثار و شهادت و کارگاه برای انتقال مفاهیم ایثار و ازخودگذشتگی از برنامه های جنبی جشنواره خواهد بود.

دبیر این جشنواره با توجه به فراهم بودن زمینه حضور و شعر خوانی نفرات برتر اعضای هیات علمی، مدرسان و دانش آموزان در بخش جنبی گفت: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت واحد گرگان به آدرس Gorganiau.ac.ir مراجعه نمایند .


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 881
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 406

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 141
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3423
بازدید سال:3423
بازدید کل:2058560