عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های تبیینی و تبلیغی با موضوع " خانواده و جوانی جمعیت" تدارک ببینند

فرماندار گرگان:

دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های تبیینی و تبلیغی با موضوع " خانواده و جوانی جمعیت" تدارک ببینند

 

دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های تبیینی و تبلیغی با موضوع " خانواده و جوانی جمعیت" تدارک ببینند

 

 فرماندار گرگان با تاکید بر نقش دستگاه های فرهنگی در تحقق برنامه های حوزه جمعیت گفت: دستگاه های فرهنگی باید در زمینه تقویت بنیان خانواده و جوانی جمعیت برنامه های تبلیغی و تبیینی موردپسند جامعه را برنامه ریزی و اجرا کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گرگان، عیسی پایین محلی در نخستین جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت این شهرستان که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد با اشاره به رو به رشد سالمندی در جامعه از جمله در شهرستان گرگان اظهارکرد: توجه به موضوع جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های اصلی دولت و در همین راستا مشوق های خوبی از جمله پرداخت تسهیلات فرزندآوری، اهدای زمین و تامین مسکن و ... در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

فرماندار گرگان با تاکید بر نقش دستگاه های فرهنگی در تحقق برنامه های حوزه جمعیت خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگی باید در زمینه تقویت بنیان خانواده و جوانی جمعیت برنامه های تبلیغی و تبیینی موردپسند جامعه را برنامه ریزی و اجرا کنند.

وی با بیان اینکه آخرین آمار مربوط به رشد جمعیت در گرگان حدود نیم درصد است، گفت: اما این میزان رشد نمی تواند منجر به جایگزینی نسلی شود. ضمن اینکه خانواده های ایرانی همواره  زیر بمباران رسانه های غربی فارسی زبان قرار دارند که به دنبال جایگزین کردن سبک زندگی دلخواه خود به جامعه اسلامی و ایرانی ما هستند.

پایین محلی با اشاره به ظرفیت روحانیون برای اجرایی شدن برنامه های مربوط به حوزه جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده افزود: اگر می خواهیم این اهداف محقق شود و آسیب های اجتماعی از طلاق گرفته تا اعتیاد و ... کاهش پیدا کند لازم است روحانیون مساجد وارد میدان شوند و نه فقط پیش‌نماز بلکه امام جماعت محله باشند.

وی با تاکید بر آموزش مهارت های زندگی به زوجین گفت: آمارها گویای این است که تعداد زیادی از طلاق ها در همان یکی دو سال نخست زندگی رخ می دهد و این به معنای نداشتن مهارت کافی زوجین برای تشکیل و ادامه زندگی مشترک است. در این بخش همه دستگاه های مسئول باید ورود جدی داشته باشتد و آموزش ها نیز صرفاً به چند ساعت آموزش قبل از ازدواج محدود نشود.

فرماندار گرگان این‌ نکته را هم متذکر شد که در کنار تاکید بر جوانی جمعیت نباید نسبت به جامعه سالمندی غفلت کرد.

وی با تاکید بر اولویت بندی مسائل و موضوعات مربوط به حوزه زنان و خانواده گفت: این امکان وجود ندارد که در یک بازه زمانی کوتاه همه مسائل و مشکلات حوزه بانوان را برطرف کنیم اما می توانیم برای رفع چند موضوع اساسی برنامه ریزی کرده و گره گشایی کنیم.

آزاده رجبی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نیز در این جلسه بر برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران و روسای ادارات و کارشناسان حوزه جمعیت در این شهرستان تاکید کرد و گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانونی جامع و دارای ضمانت‌های اجرایی بوده و لازم است مدیران در شهرستان ها نسبت به برگزاری جلسات مربوط به ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهتمام داشته باشند.

وی افزود: در این قانون که مشتمل بر ۷۳ ماده است بیشترین نقش و وظیفه برعهده وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی استان ها قرار گرفته است. ۳۹ دستگاه نیز وظیفه تخصصی دارند و وظایف عمومی نیز بین چند وزارتخانه و دستگاه مشترک است.

رجبی تاکید کرد: در برخی شهرستان ها از جمله گرگان، بندرگز و کردکوی فرصت چندانی برای تحقق برنامه جوانی جمعیت نداریم و باید حداکثر در یک برنامه ریزی دو ساله به رشدخوبی در شاخص افزایش جمعیت برسیم.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 162
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3780

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 229
بازدید دیروز: 445
بازدید ماه:962
بازدید سال:9218
بازدید کل:2064355