عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ابلاغ دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از اشتغال روستایی و عشایری در گرگان

بی باک خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از اشتغال روستایی و عشایری در گرگان

ابلاغ دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از اشتغال روستایی و عشایری در گرگان

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان گفت: دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در گرگان ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان، موسی بی باک در جلسه ای با حضور بخشدار و دهیاران بخش بهاران گفت: این قانون با هدف صیانت از اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت با رویکرد توسعه کسب و کار در حوزه کشاورزی و سایر حوزه ها ایلاغ شده که در این راستا تسهیلات اشتغالزایی روستایی با کارمزد پایین از منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانکها پیش بینی و تامین گردیده است.
وی افزود: دامنه شمول آیین نامه حمایت از توسعه اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری شامل فعالیتهای اقتصادی بخش غیر دولتی با اولویت رسته های اقتصادیِ پر اشتغال در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10هزار نفر اعم از ایجادی، تکمیلی و توسعه می باشد.
وی به ارائه تسهیلات در قالب طرح توسعه اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در حوزه های کشاورزی، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی و کلیه فعالیتهای مربوط به فرش دستباف و خدمات در مناطق روستایی و عشایری اعطا می شود و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر ، از مزایای این طرح می باشد.
بی باک تاکید کرد: این تسهیلات در سه فاز ارائه می شود که فاز اول برای ساخت ، فاز دوم برای تجهیزات و فازِ سوم آن برای سرمایه گذاری می باشد.
رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان خاطرنشان کرد: باید دو بخش صنعت و خدمات را در روستاها فعال نماییم که لازمه این امر، شناسایی مزیتهای نسبی هر منطقه و اعطای تسهیلات بر اساس اهلیت افراد می باشد.
وی بیان داشت: بانکهای کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری از موسسات عامل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی هستند.
وی با اشاره به مزایای تسهیلات اشتغالزایی روستایی افزود: نرخ سود این تسهیلات برای روستاهای غیر مرزی 6 درصد، روستاهای مرزی و عشایری 4 درصد و برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر 10 درصد می باشد.
بی باک افزود: وثایق و تضامین متنوعی برای دریافت این تسهیلات پیش بینی شده است که از جمله آن می توان به سند زمین، سند واحد مسکونی محل اجرای طرح، سفته و ... اشاره نمود.
رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان در پایان ضمن بیان این مطلب که اشخاص حقیقی و حقوقی، بخشهای خصوصی و تعاونی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند، افزود: ادارت جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، صنعت معدن و تجارت،ارتباطات و فتاوری اطلاعات و امور عشایری دستگاه های اجرایی متولی این امر هستند که افراد واجد شرایط می توانند طرح خود را ارئه و این تسهیلات را دریافت نمایند.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1488
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1893

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 216
بازدید دیروز: 445
بازدید ماه:949
بازدید سال:9205
بازدید کل:2064342