عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرایند مدیریت بحران به دلیل پیچیدگی ،ابهام ،تنوع و چندبعدی آن نیازمند توجه جدی است

خاکی،فرماندار شهرستان گرگان :

فرایند مدیریت بحران به دلیل پیچیدگی ،ابهام ،تنوع و چندبعدی آن نیازمند توجه جدی است

فرایند مدیریت بحران به دلیل پیچیدگی ،ابهام ،تنوع و چندبعدی آن نیازمند توجه جدی است

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان برگزار شد .

"یحیی خاکی "فرماندار مرکز استان در اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان در سال 94 به بیان اهمیت پیش بینی و پیشگیری قبل از بحران و حادثه اشاره کرد و بیان داشت : فرایند مدیریت بحران به دلیل پیچیدگی ،ابهام ،تنوع و چندبعدی آن نیازمند توجه جدی است و بطور قطع و یقین بحران و مدیریت آن نیازمند برنامه ریزی دقیق می باشد .

فرماندار با بیان اینکه باید نسبت به شناسایی مولدهای ایجاد بحران برنامه ریزی کنیم و در بخش هم افزایی دستگاه ها برنامه داشته باشیم گفت: اگر ما بتوانیم ظرفیت دستگاه ها را با شکل شرح وظایف سازمانی و مستندات قانونی و وظایف ذاتی آنها شناسایی کنیم و آنها را کنار هم قرار دهیم می توانیم هم افزایی ایجاد نماییم.

دکتر خاکی به اهمیت ساختار سازی و تبیین نقش دستگاه ها اشاره کردو افزود: زمانی ما می توانیم یک راهبرد بنویسیم که ساختار سازی درست نیز وجود داشته باشد و اولین گام ما ساختار سازی و مشخص نمودن نقش دستگاه ها خواهد بود تا آنها نیز بتوانند کارگروه های زیرمجموعه خود را مدیریت نمایند .

نماینده عالی دولت با تأکید براینکه مدیریت بحران را بطور جدی در دستور کار خود قرار دهند اظهار داشت: در اولین فرصت کارگروه ها در ادارات عضو تشکیل وبرنامه ریزی بر اساس آسیب شناسی بعمل آمده با گزارش به طور منظم به فرمانداری ارسال گردد .

فرماندار در پایان از "مهندس مقدم"مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان خواست با توجه به موقعیت گرگان بعنوان مرکز استان و جمعیت که در آن زندگی می کنند توجه بیشتری داشته باشند چرا که آسیب پذیر نبودن استان منوط به آسیب پذیر نبودن شهرستان گرگان است .

در ادامه "صادقعلی مقدم"مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان بیان داشت: تهدیدات قالب در شهرستان گرگان به سه بحث سیل، زلزله و رانش واغلب آتش سوزی در عرصه های منابع ملی می باشد .

وی افزود : در بحث سیل یک مقوله درون شهری و یک فضای پیرامونی در شهر وجود دارد که در مقوله درون شهری در سنوات گذشته شهرداری گرگان پیگیری و کارهای خوبی در زمینه هدایت آبهای سطحی در سطح شهر داشته است و در خصوص فضای پیرامونی نیز زیباسازی و آزادسازی حریم رودخانه ها ،این آسیب پذیری شهر را در مقابل سیلاب ها کم کرده است .

مهندس مقدم در مورد آسیب پذیری و ساخت و سازهای روستای زیارت که گرگان را نیز تهدید می نماید بیان داشت: ساخت و سازهای بی رویه در روستای زیارت باعث شده که سیلاب ها به سمت شهر گرگان روانه شوند و باعث تهدید شوند .

وی در خصوص احداث یک پایگاه مقابله با سیل در مناطق بالادست شهر گرگان پیشنهاد کرد: با همکاری اداره راه و شهرسازی و ادارات مرتبط پایگاهی در بالادست شهر گرگان در نظر گرفته شود و ادوات سنگین نیز در آنجا مستقر گردد تا در زمان وقوع حادثه بتوانیم به سرعت وارد عمل شویم و از خسارات دیگر جلوگیری نماییم . 

فرایند مدیریت بحران به دلیل پیچیدگی ،ابهام ،تنوع و چندبعدی آن نیازمند توجه جدی است

 

فرایند مدیریت بحران به دلیل پیچیدگی ،ابهام ،تنوع و چندبعدی آن نیازمند توجه جدی است

 

فرایند مدیریت بحران به دلیل پیچیدگی ،ابهام ،تنوع و چندبعدی آن نیازمند توجه جدی است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1138
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 769

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 203
بازدید دیروز: 29
بازدید ماه:491
بازدید سال:8747
بازدید کل:2063884