عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » 48 تشکل و گروه سیاسی در گرگان فعالیت دارند

خاکی،فرماندار شهرستان گرگان:

48 تشکل و گروه سیاسی در گرگان فعالیت دارند

48 تشکل و گروه سیاسی در گرگان فعالیت دارند

"یحیی خاکی"در نشستی با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان، گفت: بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران هر گونه فعالیت احزاب و تشکل های مردم نهاد بایستی بر مدار قانون باشد و لازم است گروههای سیاسی فعال در گرگان هر چه زودتر نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی افزود: 48 تشکل و گروه سیاسی در این شهرستان فعالیت دارند اما بیشتر آنها فاقد مجوز قانونی از وزارت کشور هستند.

وی بیان داشت: رویکرد ما در فرمانداری تعامل با همه گروهها و محدود نشدن بستر مشارکت و فعالیت های اجتماعی است اما در عین حال ساز و کار فعالیت باید مشخص و بر مدار قانون باشد.

فرماندار ابراز داشت: بزودی نشستی را با همه تشکل ها و گروه های سیاسی گرگان خواهیم داشت و بنا داریم از تمام ظرفیت های قانونی برای صدور مجوز فعالیت تشکل های سیاسی فاقد پروانه در چارچوب قوانین کشورمان استفاده کنیم.

خاکی، با اشاره به پیش رو بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفند امسال، اضافه کرد: در زمان حاضر فرمانداری گرگان در راستای سیاست های دولت و با هدف افزایش مشارکت مردم در این رویداد مهم سیاسی، مخالفتی با برگزاری نشست های سیاسی از سوی تشکل ها و گروه های فاقد مجوز به شرط اخذ تعهدهای لازم قانونی از متولیان و یا هیات امنای آنها را ندارد.

وی هم چنین با اشاره به فعالیت 15 تشکل مردم نهاد در حوزه های غیرسیاسی گرگان، از برنامه ریزی برای واگذاری برخی فعالیت های دستگاه های اجرایی به این تشکل ها خبر داد و تصریح کرد: نگاه فرمانداری مرکز استان گلستان توسعه فعالیت های اجتماعی است.

فرماندار گرگان، راه اندازی پارلمان محلی مشورتی متشکل از روسای شوراهای اسلامی 3 شهر و حدود یکصد روستای این شهرستان را از دیگر برنامه های فرمانداری در سال جاری اعلام کرد و گفت: هدف از راه اندازی این پارلمان محلی که بیشتر جنبه مشورتی دارد، بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای رفع آنان است.

خاکی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رییس و همکاران ایرنا گلستان و تقدیر از فعالیت های خبری این سازمان بویژه در دوره جدید، افزود: اخبار سامانه پیامکی ایرنا در عین اعتبار، از حجم بالایی در شبانه روز برخوردار است و در سریعترین زمان ممکن چکیده اخبار مهم ایران و جهان را به اطلاع مسوولان می رساند.

وی ابراز داشت: بهنگام بودن اخبار سامانه پیامکی ایرنا باعث اشراف بیشتر مسوولان بویژه در جلسات کاری است.

فرماندار، سرعت انتشار، جامعیت و بهنگام بودن را از ویژگی های خروجی ایرنا عنوان کرد و بر لزوم همکاری و ارتباط بیشتر و تنگاتنگ دستگاه های اجرایی و اداری گرگان با ایرنا تاکید کرد.

رییس ایرنا مرکز گلستان نیز در این نشست، با یادآوری سابقه 80 ساله ایرنا به عنوان قدیمی ترین و در عین حال رسانه رسمی و مادر کشور، گفت: به تبعیت از سازمان مرکزی، تقویت ارتباط و تعامل با تمام ارکان و دستگاه های حاکمیتی و نیز حوزه های مختلف اجتماعی و گروههای مردمی، رویکرد جدید ایرنا است.

 

48 تشکل و گروه سیاسی در گرگان فعالیت دارند

  

48 تشکل و گروه سیاسی در گرگان فعالیت دارند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1107
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 727

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 29
بازدید ماه:308
بازدید سال:8564
بازدید کل:2063701