عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تدارک تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید/در گرگان با کمبود مدرسه مواجه هستیم

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گرگان:

تدارک تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید/در گرگان با کمبود مدرسه مواجه هستیم

تدارک تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید/در گرگان با کمبود مدرسه مواجه هستیم

 
 
فرماندار گرگان گفت: اگر در برخی از مناطق شهر گرگان فکری برای ایجاد فضاهای آموزشی نشود به طور قطع برای سال‌های آینده با بحران بسیار بزرگ مواجه خواهیم شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گرگان، عیسی پایین‌محلی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با تأکید بر اهمیت و جایگاه. آموزش و پرورش در داشتن جامعه‌ای سالم اظهارکرد: اگر سیستم تعلیم و تربیت در جامعه درست شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها نیز حل خواهد شد. جامعه‌ای توسعه یافته است که بتواند انسان‌های توانمند و شایسته تربیت کند و آموزش و پرورش سهم زیادی در این زمینه دارد.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گرگان با اشاره به لزوم اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: این سند آموزش و پرورش را مکلف کرده است تا در راستای برنامه محوری و شفاف‌سازی برنامه‌های آموزشی و تربیتی حرکت کند. برخی آسیب‌ها مانند مطرح شدن مسائل مالی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که سبب شده تا ماهیت حاکمیتی تعلیم و تربیت کمرنگ‌تر شده و ماهیت کالا پیدا کند در حالیکه هدف از سند تحول بنیادین تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به کمبودهایی که در زمینه فضاهای آموزشی در شهرستان گرگان وجود دارد، افزود: زمانی که سخن از منطقه محروم به میان می‌آید اذهان متوجه مناطق مرزی و دورافتاده استان می‌شود در حالیکه گرگان به عنوان مرکز استان محروم‌ترین شهرستان در زمینه فضاهای آموزشی و سرانه‌های تربیتی است.

پایین‌محلی با بیان اینکه سرانه‌های تربیتی و فضاهای آموزشی در گرگان حتی پایین‌تر از متوسط استانی است، اظهار کرد: سرانه آموزشی طبق استاندارد جهانی 8.3، متوسط کشور 5.13 و در استان گلستان 4.92 است اما در گرگان این سرانه حدود 4.2 است.

وی با اشاره به کمبود مدرسه به ویژه در شهر گرگان بیان کرد: یک چالش بزرگتر که در گرگان با آن مواجه هستیم، نبود زمین کافی برای ساخت مدرسه است و امیدواریم از ظرفیت خیران علاوه بر ساختن مدرسه در تأمین زمین هم استفاده شود.

فرماندار گرگان تصریح کرد: اگر در برخی از مناطق شهر گرگان فکری برای ایجاد فضاهای آموزشی نشود به طور قطع برای سال‌های آینده با بحران بسیار بزرگ مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه با تأکید براینکه لازم است همه تمهیدات موردنیاز برای شروع سال تحصیلی جدید در شهرستان تدارک دیده شود، گفت: همه مدیران مدارس شهرستان مکلف هستند آرامش، امنیت، تربیت و آموزش دانش‌آموزان را به نحو شایسته‌ای تأمین کنند.

پایین‌محلی درباره دغدغه برخی خانواده‌ها و دانش‌آموزان درباره لباس فرم مدارس گفت: نباید الزام و اجباری برای استفاده از یک رنگ برای پوشش مدرسه وجود داشته باشد. کار بهتر این است که از خانواده‌ها و دانش‌آموزان نظرسنجی و چند رنگ مناسب تعیین شود تا خانواده‌ها و دانش آموزان حق انتخاب داشته باشند.

وی درباره سرویس‌های مدارس و مشکلاتی که برای برخی خانواده‌ها وجود دارد، گفت: دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و برای برخی مدارس که بیرون از شهر قرار دارند، یک دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی دانش آموزان پیش بینی کنند.

توجه به عفاف و حجاب با رویکرد توانمندسازی دانش‌آموزان به ویژه دختران، نظارت بر واکسیناسیون دانش‌آموزان، توجه به اقامه نماز و تربیت بدنی در مدارس و ... از جمله موضوعاتی بود که فرماندار گرگان در این جلسه بر آن تأکید کرد.
 

تدارک تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید/در گرگان با کمبود مدرسه مواجه هستیم

 

تدارک تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید/در گرگان با کمبود مدرسه مواجه هستیم

 

تدارک تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید/در گرگان با کمبود مدرسه مواجه هستیم

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 160
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3776

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3311
بازدید سال:3311
بازدید کل:2058448