عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » گردش، مالی گلستان ۴۰ هزار میلیارد تومان است/دور زدن مردم توهین به شعور آنان است


گردش، مالی گلستان ۴۰ هزار میلیارد تومان است/دور زدن مردم توهین به شعور آنان است

گردش، مالی گلستان ۴۰ هزار میلیارد تومان است/دور زدن مردم توهین به شعور آنان است

 

فرماندار گرگان گفت: گردش، مالی گلستان ۴۰ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که اگر پتروشیمی راه اندازی میشد و برای ساخت آن کارشکنی نمیشد هم اکنون گردش مالی استان ۸۰۰ هزار میلیارد تومان در سال بود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری عیسی پایین محلی در نخستین جلسه شورای اداری در جمع خبرنگاران و مدیران این شهرستان اظهار کرد: گلستان یکی از فقیر ترین استان کشور حتی بعد از سیستان و بلوچستان است و مشخص نیست به رغم وجود ظرفیت های درآمدزا، چرا برخی با کارشکنی مانع توسعه استان و استقرار طرح های اقتصادی و گردشگری در مرکز استان می شوند .

وی افزود: در حال حاضرگلستان برای مسافران و گردشگران یک استان عبوری است که فقط جمع آوری زباله هایشان روی دوش این استان است و شهرهای دیگر را برای اسکان انتخاب می کنند.

فرماندار گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حذف ارز ترجیحی و مشکلات معیشتی مردم به رغم پرداخت یارانه ها هم گفت: معاش مردم دچار مشکل شده است و باید برای برون رفت از این مشکل نظارت ها بیشتر شود.

وی افزود: نانوایی های بسته و کمبود مکان های پخت و نان و گران شدن نان آزاد مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است که البته در چند روز اخیر خیلی بهتر شده است و این نشان می دهد نظارت ها به نسبت گذشته بهتر شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح کرد :۱۷ نانوایی فانتزی و ۲۳ نانوایی آزاد در گرگان داریم و متاسفانه مرکز بدون اطلاع قبلی سهمیه آرد سوبسیدی نان فانتزی ها را قطع کردند که این نانوایی ها به دلیل تعهداتی که داشتند دچار مشکلات مالی شدند و بهتر بود این مساله از قبل به انها اطلاع رسانی و سپس قطع می شد نه اینکه یک شبه این اتفاق رخ دهد.

وی اذعان داشت: ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بابت ارز ترجیحی پرداخت میشد که حدود ۳۰درصد آن فقط به کف جامعه و نیازمندان واقعی میرسید و مابقی آن در دست های پنهان و کارتل های اقتصادی بود و مشکل دیگر ارز ترجیحی این بود که در همین مدت هم با وجود اختصاص این ارز باز هم ۸ قلم کالای اساسی افزایش قابل توجهی داشت.

پایین محلی اظهار کرد: با گرانفروشی، احتکار و ظلم و دور زدن مردم توهین به شعور آنان است و مردم ما مستحق این رفتار نیستند.

وی گفت: اگر مدیری کم کار،ناکار آمد، پرهزینه و کم بازده باشد ماندش به مصلحت نظام و مردم نیست ، حتی اگر شخص من باشد.

ایشان در ادامه بیان داشت: تنش های آبی در شهرستان گرگان وجود دارد و باید طوری مدیریت کنیم که همه حتی به اندازه کم، از داشتن آب شرب برخوردار باشند نه اینکه عده ای بدون آب باشند و عده ای به راحتی آب مصرف کنند.

وی افزود: چنانچه مدیران شهرستانی به هر دلیلی بخواهند از شهرستان و یا از استان خارج شوند فرمانداری در جریان این امر قرار گیرند.

به گفته فرماندار مرکز استان طرح های بر زمین مانده امروز هزینه گزافی روی دست دولت برای اجرا گذاشته اند.

ایشان اظهار داشت: متاسفانه در برخی دستگاه های اجرائی قوانین من درآوردی مانع توسعه استان شده است و همین مساله برای مردم و سرمایه گذاران مشکلات زیادی را ایجاد کرده و از سوی دیگر مانع اشتغالزایی و خلق پول برای استان شده است.

پایین محلی با اشاره به اینکه ایران یک کشور استزاتژیک است، گفت: از این نظر استراتژیک هستیم که بازتاب منفی و مثبت بازتاب فرا قاره ای دارد و از اتفاقات مثبت و منفی آن دنیا می تواند منتفع و یا متضرر شوند.

وی افزود: باید امروز به دنبال گره گشایی از کار مردم باشیم چون رضایت خلق خدا، همان رضایت خدا است.

وی گفت:امروز خیانتی بالاتر از این نیست که کسی یا کسانی، مرتکب اقداماتی بشوند که مردم را به نظام و ارزشهای نظام بد بین و مایوس کنند.

فرماندار گرگان ادامه داد: مشکلات مردم حل نخواهد شد مگر اینکه مدیران با روحیه انقلابی، جهادی و بسیجی پای به میدان عمل بگذارند و پاسخ اعتماد مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان را نسبت به خود بدهند.

ایشان خاطرنشان کرد: تصمیم جدید حذف ارز ترجیهی برای جلوگیری بسیاری از رانت ها، فسادها و هدر رفت های کشور در بخشهای مختلف بود، و اقدامات دولت مانند پرداخت یارانه و در آینده تخصیص کالا برگ الکترونیکی صرفا به این دلیل است که خانواده های کم بضاعت و کف جامعه مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.

به گفته فرماندار گرگان: تردیدی نیست این اقدام دولت، اولین گام اصلاحات اساسی اقتصادی است، گام های بعدی انشاالله کنترل و کاهش تورم به عنوان یکی از ابر مسائل کشور، اصلاح نطام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاحات اساسی در صنایع مادر، مانند صنایع خودرو سازی، تکه های دیگری از اصلاحات اساسی هستند که نیازمند عزم ملی است.

 

گردش، مالی گلستان ۴۰ هزار میلیارد تومان است/دور زدن مردم توهین به شعور آنان است

 

گردش، مالی گلستان ۴۰ هزار میلیارد تومان است/دور زدن مردم توهین به شعور آنان است

 

گردش، مالی گلستان ۴۰ هزار میلیارد تومان است/دور زدن مردم توهین به شعور آنان است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 386
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3611

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 102
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3384
بازدید سال:3384
بازدید کل:2058521