عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، مؤثرترین راه‌ اصلاح مجرمین است


استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، مؤثرترین راه‌ اصلاح مجرمین است

استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، مؤثرترین راه‌ اصلاح مجرمین است

فرماندار گرگان گفت: مجازات های جایگزین حبس یکی از موثر ترین و بهترین اقداماتی است که باعث اصلاح مجرمین می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گرگان مهندس حمیدی ظهر چهارشنبه 5 آبان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان با حضور اعضای شورای تأمین بیان داشت: متاسفانه برخی افراد در اثر یک اتفاق ناخواسته مجرم شناخته شده اند و قانون برای این عمل آنها مجازات زندان را در نظر گرفته است که با اجرای طرح مجازات جایگزین حبس ، شان و کرامت انسانی آنها حفظ و افراد را برای بازگشت به جامعه امیدوارتر میکند.
حمیدی اذعان داشت:  صدور مجازات‌های جایگزین حبس و تغییر نگرش‌ها در کنار همکاری و همفکری همه متولیان، گامی موثر در حل مشکلات خواهد بود که توسط دستگاه های دولتی باید به آن توجه ویژه شود.
مومنی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان گرگان در این باره گفت؛ مجرمانی که به مجازات جایگزین حبس محکوم شده اند می توانند در بخش های مختلف، شامل امور آموزشی، امور بهداشت و درمان، فنی حرفه ای، خدماتی، کارگری و کشاورزی به صورت رایگان به کار گیری شوند.
وی افزود؛ اجرای خدمات عمومی رایگان باید به گونه ای باشد که تمامی قوانین و مقررات مربوط از جمله در خصوص شرایط کار زنان و نوجوانان، محافظت فنی، بهداشتی، ایمنی و ضوابط کار های سخت و زیان آور رعایت شود. 
سلیمانی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز گلستان نیز اظهار داشت: آن دسته از خدمات عمومی رایگان که با اماکن دارای طبقه بندی، داده های محرمانه و استان طبقه بندی شده و مانند آن ها مرتبط است مشمول آئین نامه اجرایی ماده ٧٩ قانون مجازات اسلامی نمی شود.
 

استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، مؤثرترین راه‌ اصلاح مجرمین است

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 213
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3510

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3295
بازدید سال:3295
بازدید کل:2058432