عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » کاهش آسیب های اجتماعی در گرو همراهی مردم است

فرماندار گرگان تاکید کرد :

کاهش آسیب های اجتماعی در گرو همراهی مردم است

کاهش آسیب های اجتماعی در گرو همراهی مردم است

​حمیدی گفت: نخستین مورد برای کاهش آسیب های اجتماعی همراهی و آگاهی مردم است و تا زمانی این همراهی وجود نداشته باشد دستگاه های اجرایی برای کاهش آسیب های اجتماعی موفق نخواهند بود.
محمد حمیدی فرماندار گرگان در آیین استقرار ایستگاه کاهش آسیب های اجتماعی گفت: آسیب های اجتماعی چند وجهی است و ریشه در بافت زندگی دارد و شناخت و مدیریت آن کار آسانی نیست و باید علل به وجود آمدن این آسیب ها ریشه یابی شود.
فرماندار گرگان ادامه داد: تا زمانی که علل وجود آسیب های اجتماعی را تشخیص ندهیم نمی توانیم به روش درستی برای مقابله و کاهش آن دست پیدا کنیم.
حمیدی بیان کرد: نخستین مورد برای کاهش آسیب های اجتماعی همراهی و آگاهی مردم است و تا زمانی این همراهی وجود نداشته باشد دستگاه های اجرایی برای کاهش آسیب های اجتماعی موفق نخواهند بود.
وی افزود: فرمانداری با عنوان نماینده عالی دولت نقش هماهنگ کننده برای کاهش آسیب های اجتماعی را برعهده دارد.
فرماندار گرگان به افتتاح پایگاه کاهش آسیب گرگان اشاره کرد و افزود: کارشناسان بهزیستی در این منطقه مستقر می شوند و در پاتوق ها و مناطقی که برای آنها معرفی شده به سراغ بیماران پر خطر و معتادان متجاهری که تزریقی هستند می روند و به آنها خدمات ارائه می کنند.
حمیدی بیان کرد: شهرداری گرگان با خانه های فرهنگ در مناطق محروم در تلاش است که به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند و در این خانه های فرهنگ در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی، ازدواج و طلاق، اعتیاد، روابط خانوادگی و مهارت های فنی و حرفه ای آموزش ارائه می شود تا قشر حاشیه نشین شهر را توانمند کند.
وی گفت: نیروی انتظامی نیز در صورتی که رفتار توجیهی و مشورتی پاسخ ندهد با اقدامات سلبی وارد عمل می شود و نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب ها اقدام می کند و در گرمخانه شهرداری به این افراد رسیدگی می شود.
فرماندار گرگان ابراز داشت: بهداشت نیز در حوزه درمان این معتادان پر خطر اقدامات زیادی انجام می دهد و این افراد را به مراکز کاهش آسیب معرفی می کند.
حمیدی به بحث ظرفیت کمپین ماده 16 و جمع آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از این معتادانی که در مرکز ماده 16 نگهداری می شوند باز به شرایط اول بر می گردند و افزایش ظرفیت این مرکز یک هزینه کرد است و باید از طریق توجیهی، مشورت و مشاوره معتادان را به کمپ های ترک اعتیاد هدایت کنیم و در نهایت افراد پرخطر در مرکز ماده 16 نگهداری می شوند.

کاهش آسیب های اجتماعی در گرو همراهی مردم است

 

کاهش آسیب های اجتماعی در گرو همراهی مردم است

 




بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 306
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3023

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 439
بازدید دیروز: 271
بازدید ماه:8039
بازدید سال:8039
بازدید کل:2063176