عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » درآمد پایدار با کشت نهال و توسعه درختکاری و زراعت چوب


درآمد پایدار با کشت نهال و توسعه درختکاری و زراعت چوب

درآمد پایدار با کشت نهال و توسعه درختکاری و زراعت چوب 

 

حمیدی فرماندار گرگان در جلسه توسعه جنگلداری و درختکاری در شهرستان گفت: زمانی که نگاه به کشت نهال درآمد پایدار را به همراه داشته باشد، همزمان فرهنگ مردم نیز تغییر پیدا خواهد کرد و سمت و سوی آنان به کشت درخت پیش خواهد رفت.
وی افزود: امروزه زراعت چوب با توجه به اینکه آب کمتری را نیاز خواهد داشت می تواند یکی از اولویت ها و فرهنگ سازی در روستا باشد که باید مدنظر بخشداران قرار گیرد.
فرماندار شهرستان گرگان در ادامه بیان داشت: استفاده از فضای معابر اصلی در شهرهای شهرستان و استفاده‌ از مشوق ها و نوآوری در این حوزه میتواند در توسعه درختکاری مفید باشد.
در ادامه این جلسه کاظمی مشاور استاندار در حوزه منابع طبیعی گفت: در شهرستان گرگان این امکان و ظرفیت وجود دارد تا ما بتوانیم درخت کاری را در وسعت زیادی توسعه دهیم.
وی افزود: امروزه در اراضی شیب دار با توجه به سیلاب های متعدد می توانیم درختان مسمر از جمله زیتون که بازده خوبی هم دارد را قرص نماییم و زراعت چوب را توسعه دهیم.
مشاور استاندار گلستان به ارتباط بین دانشگاه در ترویج و توسعه نهال اشاره کرد و گفت :برای اولین بار با کاشت هیبرید درخت سنوبر در گلستان این امکان بوجود آمده که ما بتوانیم با کاشت آن در زمان کمتر بهترین محصول چوبی را شاهد باشیم.
نیکویی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گفت: نیکویی رییس اداره منابع طبیعی گرگان گفت: مــنــابــع طــبــیــعــی آمــادگــی تــحــویــل نــهال جــهت کــاشــت در مــحــیط ادارات، مــدارس آمــوزش و پــرورش و دانــشــگــاهها و مــوســســه های دولــتــی ،آرامــســتــانــها،مــحــیطهای ورزشی و همــچــنــیــن ایــجــاد بــوســتــانــهای روســتــایــی بــرای اهالــی همــجــوار عــرصــه های مــنــابــع مــلــی جــنــگــلــی و مــرتــعــی مــیــبــاشــد.

درآمد پایدار با کشت نهال و توسعه درختکاری و زراعت چوب

 

درآمد پایدار با کشت نهال و توسعه درختکاری و زراعت چوب

 

درآمد پایدار با کشت نهال و توسعه درختکاری و زراعت چوب

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 365
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2755

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 175
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3457
بازدید سال:3457
بازدید کل:2058594