عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه مشترک شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب شهرستان گرگان برگزار شد


جلسه مشترک شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب شهرستان گرگان برگزار شد

 جلسه مشترک شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب شهرستان گرگان برگزار شد
جلسه مشترک شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب شهرستان گرگان با حضور فرماندار گرگان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر کل اقتصادی استان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
مهندس حمیدی در این جلسه به موضوع مهم کشاورزی در مرکز استان اشاره کرد و گفت : امروزه با آغاز فصل کاشت محصولات کشاورزی ضروری است برنامه ریزی های لازم جهت هماهنگی در کاشت محصولات با برنامه ریزی صورت گیرد .
وی افزود: در سال جاری با پیش بینی های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی 22هزارهکتار کشت گندم و 13 هزار هکتار کشت کلزا را شاهد خواهیم بود که نیاز است در زمینه بذر و کود تدابیر لازم دیده شود.
فرماندار گرگان افزود : کمیته گیاهان دارویی با هماهنگی 13 نفر از اهالی روستای زیارت بطور جد کشت زعفران را پیگیر می باشند و در فرمانداری نیز کمیته ای عهده دار نظارت بر شهرستان در حوزه گیاهان دارویی و گلخانه ای می باشند .
مهندس حمیدی یادآور شد: امیدواریم با هماهنگی جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی بتوانیم در موعد مقرر و به موقع گیاهان دارویی را از کشاورزان خریداری نموده و فرآوری صورت گیرد.
مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در استان گلستان بیش از 80 نوع تنوع کشت وجود دارد و تا امروز توانسته ایم 20درصد از آنچه که تعهد ما بوده را تولید نماییم.
وی در خصوص تناوب زراعی گفت: در جهت تولید پایدار محصولات کشاورزی از جمله گندم و کلزا در سال گذشته بیش از 900000هکتار برداشت این دو محصول را داشتیم و تلاش داریم سایر محصولات را نیز توسعه دهیم.
وی افزود: در بحث پنبه در استان امسال  بیش از 140 درصد افزایش سطح کشت داشتیم که به 20000هکتار رسیدیم و امنیت تولید بسیار خوبی را برای تولیدات استان بوجود آوردیم و برای تولید چغندر نیز بنا داریم 200 هکتار از اراضی را به کشت این محصول اختصاص دهیم.
در ادامه" مهندس اغنامی "مدیر کل اقتصادی استانداری گلستان در این جلسه به موضوع فرآوری گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: باید در جهت فرآوری گل محمدی تلاش شود به موقع و در زمان مورد نظر صورت گیرد .
وی در خصوص توسعه دامپروری در استان گفت: اعتبارات لازم از سوی بانک های عامل جهت توسعه دامپروری از جمله دام سنگین در دست اقدام می باشد و امیدواریم در حوزه کشاورزی نیز با توجه به بارندگی ها شاهد رشد چشمگیر در تولیدات زراعی و باغی باشیم .

جلسه مشترک شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب شهرستان گرگان برگزار شد

 

جلسه مشترک شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب شهرستان گرگان برگزار شد

 

جلسه مشترک شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب شهرستان گرگان برگزار شد



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 350
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2610

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 227
بازدید دیروز: 445
بازدید ماه:960
بازدید سال:9216
بازدید کل:2064353