عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » طرح جامع عملیاتی مدیریت بحران شهرستان گرگان تدوین می شود

مهندس صفوی فرماندار گرگان

طرح جامع عملیاتی مدیریت بحران شهرستان گرگان تدوین می شود

 طرح جامع عملیاتی مدیریت بحران شهرستان گرگان تدوین می شود

مهندس ابوالقاسم صفوی فرماندار گرگان در حاشیه جلسه مدیریت بحران در گفتگو با خبرنگاران گفت : تهیه و تدوین طرح جامع مدیریت بحران شهرستان گرگان با رویکرد بررسی تمامی مخاطرات طبیعی و انسان ساز و با رویکرد ارتقای ظرفیت تاب آوری و مقاومت شهر و شهروندان تدوین میشود. 
مهندس صفوی فرماندار گرگان گفت: این طرح در محور های پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی تهیه وتدوین و برای تصویب به شورای عالی مدیریت بحران کشور ارائه می شود تا به این ترتیب گرگان از نقشه راه و برنامه ای جامع و فراگیر در حوزه رویارویی با مخاطرات و سوانح برخوردار شود. 
فرماندار گرگان در ادامه گفت: این طرح می تواند الگویی برای تهیه و تدوین طرح جامع مدیریت بحران سایر شهرها نیز قرار گیرد. 
وی همچنین تاکید کرد که تهیه سند جامع مدیریت بحران نیازمند تخصص های مختلف است و اتفاق نظرمتخصصان برای اجرایی و عملیاتی شدن این سند ضروری است، به هر حال گرگان براساس چشم انداز ترسیم شده باید به شهری امن و مقاوم در برابر حوادث و سوانح تبدیل شود. 
صفوی در ادامه تصریح کرد : گر چه سیل ،آب گرفتگی ، عمده مخاطره گرگان به شمار می آید اما طرح جامع جدید به تمامی مخاطرات می پردازد و اقدامات لازم در برابر حوادث را طراحی و پیش بینی می کند در عین حال محدود به نقش شهرداری نخواهد بود و سهم و نقش تمامی نهادها و سازمانها در این طرح دیده می شود همچنین این طرح براساس الگوی مدیریت یکپارچه و واحد شهری طراحی می شود چرا که تحقق این رویکرد در دستور کار قرار دارد. 
وی خاطرنشان کرد: شورای سیاستگذاری این طرح متشکل از مدیران شهرستان و کارشناسان بر مراحل مختلف تهیه طرح نظارت دارند و دبیرخانه طرح در جمعیت هلال احمر شهرستان گرگان تشکیل می شود. 
فرماندارگرگان در پایان گفت : از عموم صاحبنظران دعوت میکنیم تا دیدگاه ها و پیشنهادات خود را به دبیرخانه این طرح ارائه نمایند تا سندی جامع و به روز تهیه شود.

 طرح جامع عملیاتی مدیریت بحران شهرستان گرگان تدوین می شود

 




بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 399
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2126

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3311
بازدید سال:3311
بازدید کل:2058448