عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » دیدارمدیرکل هواشناسی استان با سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان برگزار شد


دیدارمدیرکل هواشناسی استان با سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان برگزار شد

دیدارمدیرکل هواشناسی استان با سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گرگان ،" مهندس نوربخش داداشی "مدیر کل هواشناسی استان گلستان با "مهندس صفوی"سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان دیدار و گفتگو کردند .
سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان ضمن اذعان به نقش کلیدی هواشناسی در مدیریت بحران و کاهش اثرات بلایای جوی و اقلیمی و اطلاع رسانی به موقع به کاربران اشاره نمودند.
صفوی با اشاره به سیل گلستان در سال 80و با توجه به حوادث تلخ آن بیان داشت: در سال 80 سیلی که بر اثر برخورد توده های هوای سیبری و هند به هم رسیدند و سبب وقع رگبار و راه انداختن سیل عظیم شد و تلفات و منابع آن بسیار دردناک بود ،به دلیل نبود زیرساخت های مناسب و و قدرت پیش بینی و هشدار، سبب خسارات شدید شد .
سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان گفت: در حال حاضر اطلاع رسانی به مردم خیلی سریعتر صورت میگیرد و امروزه با توجه به هماهنگی های صورت گرفته بین اداره هواشناسی و مدیریت بحران شهرستان توانسته ایم از خطرات جانی و مالی بکاهیم.
وی  افزود: هشدار دادن بموقع و جدی گرفتن این پیش بینی ها می تواند جلوی آسیب و تلفات را گرفته تا ما شاهد سیل گلستان نباشیم .
مهندس صفوی همچنین خواستار ایجاد ایستگاه های پایش در روستاهای زیارت ، چهارباغ و نهارخوران شهر گرگان به منظور مخابره اخبار و پیش بینی وضعیت هوای شهرستان شدند.
در این دیدار مدیر کل هواشناسی استان ضمن تبریک به مهندس صفوی به تجربه مدیریت و نگاه ویژه در حوزه هواشناسی با توجه به عملکرد ایشان در زمان تصدی اداره کل مدیریت بحران استان اشاره کرد و گفت: ما خرسندیم که در شهرستان گرگان بحث هواشناسی بطور جد پیگیری و همکاری می گردد.
وی با ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در سال 96 و نیازمندیهای سال جاری وآماری از وضعیت بارندگی در استان و شهرستان گرگان را ارائه کرد و خواستار راه اندازی چند ایستگاه اقلیم شناسی در سطح شهرستان شد .
مهندس داداشی در بحث اقلیم شناسی بیان داشت: در حال حاضر بصورت آنلاین و لحظه ای تصاویر ماهواره ای توسط همکاران پایش می شود.

دیدارمدیرکل هواشناسی استان با سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان برگزار شد

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 540
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2011

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 445
بازدید ماه:775
بازدید سال:9031
بازدید کل:2064168