عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » منطقه آزاد موجب تحول اقتصادی گلستان می‎شود

دکتر لاریجانی در اختتامیه اجلاسیه ملی 4000 شهید گلستان:

منطقه آزاد موجب تحول اقتصادی گلستان می‎شود

منطقه آزاد موجب تحول اقتصادی گلستان می‎شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه اجلاسیه 4000 شهید گلستان گفت: در شرایطی که کشورهای منطقه غرب آسیا در تهدید بسر می برند ایران مورد تهدید نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان"علی لاریجانی"رئیس مجلس شورای اسلامی، دقاقی قبل در اختتامیه نخستین اجلاسیه ملی 4000 شهید گلستان گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری نشان میداد که چقدر از شما راضی هستند که راه شهدا را زنده نگه داشتید، ان شاالله در آینده نیز این محافل با همین نظم در دیگر استان ها برگزار شود، امیدوارم همانطور که سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس نقش یکه ای در صیانت از نظام داشت در تداوم نیز اینگونه نقش آفرین باشد.

وی ضمن تبریک میلاد مسعود رسول الله(ص) و امام جعفر صادق(ع) افزود: در این جلسات باید لباس احرام پوشید آنقدر که مقام تقدس این جلسات بالاست، مسئله شهید و مجاهدت در راه اسلام یک مسئله رکنی در تقویت انقاب اسلامی است.

لاریجانی متذکر شد: در رسای پیامبر اکرم(ص)آمده است که هر کس اهل مجهادت نباشد لباس عزتمندی را از تن درآورده است، امام علی (ع) نیز فرموده اند آنانکه اهل مجاهدت نباشند لباس خواری به تن می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین نقش مجاهدان و شهیدانرا در آزادی ملت ها و کشورها نقش سربلندانه و عزتمندانه خواند.

خانواده شهدا سمبل های مقاومت هستند

وی با بیان اینکه به گوشه ای از منقبت شهدا اشاره می کنم، افزود: خانواده شهدا سمبل های مقاومت هستند چرا که فرزندانی تربیت کردند که مایه آرامش و امنیت و عزت کشور هستند، این آسایش ثمره مجاهدت آنهاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: کشورهای دیگر منطقه از نظر تجهیزات از ما بالاتر هستند اما در تهدید بسر می برند اما ما در کشوری زندگی می کنیم که تهدیدی نداریم، حتی دشمنان ما امروز می گویند ایران در منطقه غرب آسیا از یک امنیت پایدار برخوردار است، علت این امنیت این مجاهدت ها بود.

لاریجانی به شرایط کشور در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و متذکر شد: در ابتدای انقلاب در شرایط رئیس جمهوری بنی صدر و بحران سیاسی که ایجاد کرده بود، در تجزیه طلبی ها و عملیات مخرب منافقان، جنگ هشت ساله به ما تحمیل شد، امروز شرایط ما تغییر کرده است، خود را در آن شرایط بگذاریم که چه مقدار مشکل در کشور داشتیم، اوضاع نگران کننده بود.

وی افزود: امروز برخی کشورهای منطقه که با پررویی در مورد ایران حرف میزنند در کنار صدام بودند و در حق کشور جنایت کردند، یکی از کشورها فقط 40میلیارد دلار به صدام کمک کرده بود که البته چندی پیش اظهار ندامت کرد، حضور مردم در صحنه این جنایت ها را دگرگون کرد، بیش از 200هزار شهید دادیم، چندین هزار جانباز تقدیم کردیم اما معادله تغییر کرد و تمام کشورهایی که علیه ما بسیج شدند درمانده شدند.

رزق امنیت امروز در پناه مجاهدت های دیروز است

لاریجانی گفت: رزق امنیت امروز ایران در پناه مجاهدت های دیروز است، اکثر کشورهایی که با ایران وارد مذاکره می شوند به این علت است که می دانند در این منطقه یک کشور است که ظرفیت توسعه و ترقی دارد، این ها برکت این شهداست، این شهدای عزیز سرمایه های ممتدی برای ما هستند.

خیانتی بزرگتر از حمله به وحدت مسلمین وجود ندارد

وی تأکید کرد: این سرمایه نتیجه یک نظام تقویتی است، نظامی که پیامبر اکرم(ص) برای ملت ها ایجاد کرد، یکی از احکام این نظام این است که ما با یکدیگر برادر باشیم، امام راحل کرارا بر وحدت توصیه می کردند، خیانتی بزرگتر از این نمی دانم که مسئله وحدت مسلمین را از بین ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امروز دشمنان این نقطه را نشانه گرفته اند، مسلمانان امروز از دانشی عمیق برخوردارند، مشکل مسلمانان تفرقه است، تروریست های مزدور به همین مسئله حمله کرده اند، توفیق مسمانان در گروی وحدت است، هم شیعه و سنی باید قبول کنند که افراطی گری چه بلایی سر آنها می آورد.

لاریجانی تصریح کرد: همه فرق اسلامی در اصول و فروعات ضروریه یکسانند، پس اختلاف به قدری نیست که به روی هم سلاح برداریم، این یک خیانت بزرگ است، جریان های اسلامی در گذشته این وضع را نداشتند این حادثه ای که رخ داد یک عامل بیرونی در آن دخالت کرد، آنقدر در این اختلاف می دمند که برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل دست در دست یکدیگر می دهند، این ننگ است.

وی تأکید کرد: کلید حل این معضل در وحدت است، رکن یک زندگی سعادتمند در مجاهدت و حفظ وحدت است.

در جامعه اسلامی باید همه اهل حرفه باشند

بخش پایانی سخنان لاریجانی به اقتصاد در جامعه اسلامی اشاره داشت، وی در این خصوص گفت: جامعه اسلامی از نظر اقتصادی نباید زیردست باشد، در جامعه اسلامی باید همه اهل حرفه باشند، عدم برنامه ریزی و سوء تدبیر موجب نگرانی در میان جامعه اسلامی است، وقتی می توانیم موفق باشیم که از یک بنیه اقتصادی قوی برخوردار باشیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: شهدا برای ما عزت فراهم کردند، اگر می خواهیم این عزتمندی را حفظ کنیم باید همه تلاش کنیم اقتصاد پویا داشته باشیم، اینکه مقام معظم رهبری فرمودند امروز توجه به اقتصاد یک مجاهدت است، تعارف نیست، یک واقعیت است، باید از فرصت امنیت استفاده کرد و زمینه باروری اقتصادی را بوجود آورد.

وی متذکر شد: پیامبر مکتبی بوجود آورد که مسلمانان فرودست نباشند، عامل سرفرازی ملت امروز داشتن امکانات اقتصادی است، علم و دانش خوبی پیدا کردیم، جهش در زمینه اقتصاد کشور با کارآفرینی ممکن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به پتانسیل های اقتصادی گلستان اشاره کرد و گفت: گستان از یک ظرفیت متنوع برای پرورش اقتصادی برخوردار است، در برنامه ششم توسعه در حال تلاش هستیم تا سیاست های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم، قدرت مانور مناطق را در جهش مسائل اقتصادی بالا ببریم.

توجه به اقتصاد روستاها در برنامه ششم توسعه

وی از دیگر بندهای برنامه های ششم توسعه توجه هب اقتصاد روستایی را عنوان کرد و گفت: روستاها باید از یک چرخه اقتصادی مطلوب برخوردار شوند، باید برای ماندگاری روستاها کمک و فرصت اقتصادی ایجاد کنیم، لذا بخشی از سرمایه گذاری را به این امر اختصاص دادیم

لاریجانی در پایان متذکر شد: اگر منطقه آزاد با استدلالی که استان دارد ایجاد شود می تواند تحول اقتصادی در استان ایجاد کند.

منطقه آزاد موجب تحول اقتصادی گلستان می‎شود

 

منطقه آزاد موجب تحول اقتصادی گلستان می‎شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 985
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1517

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 249
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3531
بازدید سال:3531
بازدید کل:2058668