عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » یکی از شاخصه های مهم شبکه های اجتماعی مجازی، پدیدار شدن خرد جمعی است

کاظمی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان :

یکی از شاخصه های مهم شبکه های اجتماعی مجازی، پدیدار شدن خرد جمعی است

یکی از شاخصه های مهم شبکه های اجتماعی مجازی، پدیدار شدن خرد جمعی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گرگان، اولین جلسه کمیسیون نظارت اینترنتی شهرستان به منظور بررسی اقدامات اعضاء در حوزه کاهش آسیبهای فضای مجازی و تخلفات اینترنتی , تبیین راهبردهای استفاده بهینه از فضای مجازی در فرمانداری گرگان برگزار شد .

"سیدمحسن کاظمی "معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان ضمن اشاره به مصوبات جلسه قبل و درخواست ارائه گزارش از اعضا پیرامون اقدامات انجام شده گفت : اینترنت به عنوان یکی از مهم ترین ابداعات بشر در قرن اخیر، با قابلیت ها و کارکردهای متعدد و گسترده-اش، بخش های مختلف زندگی انسانی را تحت تأثیرات مثبت و منفی خود قرار داده است.

وی در ادامه گفت : شبکه های اجتماعی، نسل جدیدی از پایگاه هایی هستند که این روزها در کانون توجه کاربران شبکه های جهانی اینترنت قرار گرفته اند

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان سپس افزود: همان گونه که فلسفه وجودی شبکه های اجتماعی واقعی، تشکیل و پیوند گروه های اجتماعی بر محور مشترکات اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، بسیاری از شبکه های اجتماعی در اینترنت نیز با انگیزه سازماندهی کردن گروه های اجتماعی مجازی با تکیه بر اشتراکات مختلف شکل می گیرند. پیدا است که اعضای این اجتماعات مجازی با پیوندهایی که با یکدیگر دارند، در مجموع به دنبال تحصیل یک هدف مشترک در دنیای واقعی که غالباً هدفی سیاسی، اجتماعی یا فرهنگی است، هستند.

"سیدمحسن کاظمی " با اعلام این مطلب افزود : شبکه های اجتماعی اینترنتی در عین حال که ابزار مفیدی برای کسب و تبادل اطلاعات است اما می تواند مخرب نیز باشد؛ به بیان دیگر، اینترنت ابزار قدرتمندی است که هم می تواند باعث فساد گردد و هم ابزار آموزش و تعلیم و رشد علمی، فرهنگی و اجتماعیِ نوجوانان و جوانان را فراهم آورد.

وی در ادامه گفت : یکی از شاخصه های مهم شبکه های اجتماعی مجازی، پدیدار شدن خرد جمعی است. خرد جمعی به جریان سیال و پویای قوه تفکر و ذهن کاربران حاضر در چنین محیط هایی اطلاق می شود که به مثابه یک پردازشگر عظیم، اطلاعات را پردازش و پایش می کند. همانند دنیای ابر کامپیوترها که قدرت پردازشی آنها، از ترکیب چندین پردازشگر منفرد حاصل می شود، نیروی تفکر و ذهن کاربران شبکه اجتماعی، به مدد تعاملات اجتماعی اینترنتی و بهره گیری از ابزارهای اینترنتی با یکدیگر ترکیب و همراه می شوند

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان سپس افزود : گرچه به علت غلبه ابعاد دیگر شبکه های اجتماعی، بعد ارزشی آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اما به جرأت می توان گفت که یکی از قابلیت های مهم شبکه های اجتماعی که تاکنون مورد غفلت واقع شده، فراهم کردن فضایی بین المللی جهت تبلیغ و اشاعه ارزش های دینی، اعتقادی، انسانی و اخلاقی است. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی افرادی هستند که در صورت تبلیغ صحیح ارزش های اخلاقی و انسانی، از آن استقبال کرده و تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. ,و این مهم باید در دستور کار دستگاه های اجرایی شهرستان قرار بگیرد .

کاظمی در بخش دوم سخنانش خود با اشاره به آسیب‌های استفاده از تلفن همراه توسط کودکان عنوان کرد و گفت: ترویج بی بندوباری و شکستن قبح مسائل اخلاقی از جمله مشکلات استفاده از تلفن همراه توسط فرزندان است که باید نظارت و مدیریت خانواده هم‌چنین تقویت معنویت و مباحث اخلاقی و بصیرت دهی در مقابله با مضرات فن آوری برای خانواده‌ها تبیین شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اظهار داشت: فرهنگ سازی در خصوص مزایا، معایب و چگونگی برخورد، توجه به اینکه فن آوری در اختیار ماست نه ما در اختیار آن و پر کردن اوقات فراغت فرزندان با امورات مفید از دیگر راهکارهای مقابله با این آسیب‌ها است.

وی افزود: پلیس فتا با ارائه برنامه مدون آموزشی برای ادارات و جامعه هدف آنها می تواند به این مبحث کمک مؤثرتری نمایند .

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان نمونه ای از آسیبهای استفاده نا مناسب از فضای مجازی را انتشار اکاذیب و ایراد افترا به مسئولان ذکر کرد و نمونه بارز آنرا در پخش اخبار غلط و بدور از واقعیت در زمان انتخابات عنوان نمود که سبب ایجاد التهاب در جامعه و بعضا بی اعتمادی می گردد .

در ادامه "مومنی "نماینده پلیس فتا گزارش مقایسه ای از میزان جرایم رایانه ای سال 93 و 94 را ارائه و همچنین عمده ترین مشکلات حال حاضر در حوزه تخلفات اینترنتی شهرستان را بیان کرد . 

یکی از شاخصه های مهم شبکه های اجتماعی مجازی، پدیدار شدن خرد جمعی است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1258
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1357

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 143
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3425
بازدید سال:3425
بازدید کل:2058562