عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » کارگاه ترویجی -آموزشی کشت حفاظتی در شهرستان گرگان برگزار شد

با هماهنگی اداره جهاد کشاورزی گرگان:

کارگاه ترویجی -آموزشی کشت حفاظتی در شهرستان گرگان برگزار شد

کارگاه ترویجی -آموزشی کشت حفاظتی در شهرستان گرگان برگزار شد

کارگاه ترویجی- آموزشی در خصوص مزایای کشت مستقیم با حضور مدیران ارشد شهرستانها ، کارشناسان و کشاورزان منطقه در حوزه مرکز جهاد کشاورزی استرآباد جنوبی(شهرجلین)برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور"مهندس سلیمانی"مدیر جهاد کشاورزی گرگان،" دکتر اسدی" از مرکزتحقیقات کشاورزی ،"مهندس سهرابی" ،" مهندس عباسی" و" مهندس تجری"از سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و مدیران شهرستانهای گرگان ، علی آباد ،آق قلا ، کردکوی ، بندرگز و کشاورزان منطقه برگزار گردید ، تبادل اطلاعات مفیدی در بحث کشت مستقیم و حفاظتی صورت گرفت.

"مهندس سلیمانی "مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرگان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین ، بر لزوم توسعه پایدار کشاورزی بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.

سلیمانی گفت : خاک‌ورزی حفاظتی به عنوان مجموعه‌ای از تکنیک‌ها ، شامل نگهداری بقایای گیاهی در سطح خاک، حفظ ماده آلی خاک، تناوب زراعی، کاربرد کود سبز، کنترل عبور و مرور ماشین‌های کشاورزی ، از بین بردن علفهای هرز، کاهش هزینه ها، کاهش مصرف سوخت، حفظ رطوبت خاک و احیاء اراضی کم بازده است که اجرای صحیح آن باعث دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی می شود ، به همین دلیل است که توسعه این شیوه کشت در دستور کار کارشناسان پهنه مستقر در مراکز جهاد کشاورزی قرار گرفته و کارشناسان عزیز باید در ترویج این امر مهم تمام تلاش خود را انجام دهند.

همچنین"مهندس تجری" ضمن معرفی دستگاه کشت مستقیم و نحوه کار آن به صورت عملی ، مزایای این شیوه کشت را به صورت کامل و تخصصی بیان کردند .

در ادامه دکتر اسدی و مهندس عباسی ،شیوه کشت مستقیم در تابستان را بسیار مفید دانسته ودر رابطه با حفظ رطوبت خاک ، حفاظت خاک وتغذیه گیاهی مناسب با این روش کشت ، مطالب مفیدی در اختیار مدعوین قرار دادند.

در پایان نیز مقرر گردید باتوجه به استقبال کشاورزان از روش کشت مستقیم ، این دستگاه در اختیار کشاورزان علاقمند قرارگیرد. 

کارگاه ترویجی -آموزشی کشت حفاظتی در شهرستان گرگان برگزار شد

 

کارگاه ترویجی -آموزشی کشت حفاظتی در شهرستان گرگان برگزار شد

 

کارگاه ترویجی -آموزشی کشت حفاظتی در شهرستان گرگان برگزار شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 755
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1323

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 181
بازدید دیروز: 445
بازدید ماه:914
بازدید سال:9170
بازدید کل:2064307