عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بدون همیاری ومشارکت مردم روستا ، توسعه مفهومی نخواهد داشت

دکتر حسینی فرماندار گرگان:

بدون همیاری ومشارکت مردم روستا ، توسعه مفهومی نخواهد داشت

بدون همیاری ومشارکت مردم روستا ، توسعه مفهومی نخواهد داشت

فرماندار گرگان در نشست رؤسای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش بهاران گفت : یکی ازمهمترین عوامل رشد وتوسعه اجتماعی ــ اقتصادی یک جامعه به ویژه درجوامع روستایی ، نقش وحضور فعالانه مردم درکارها وفعالیت های مربوط به روستای خود است . بدون همیاری ومشارکت مردم ، توسعه مفهومی نخواهد داشت ، چرا که هرگامی که درراه رشد وتوسعه برداشته می شود ، باید با همراهی مردم انجام گیرد .

وی با اعلام این مطلب افزود : درفرهنگ روستایی ایران روح مشارکت وهمیاری نقش برجسته ای درعرصه های اجتماعی داشته است . دربطن این فرهنگ غنی نمونه های متعددی باتوجه به گوناگونی وتنوع اقلیمی کشور از مشارکت درامور اقتصادی ــ اجتماعی یافته می شود . احداث مساجد ، قنوات ، کاروانسراها و ... نمونه های روشنی ازعملکرد فرهنگ غنی مشارکت درجامعه مااست

دکتر حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت : دهیاران نمایندگان حاکمیت در بین مردم و شوراهای اسلامی نمایندگان جامعه محلی روستا هستند که می توانند نیازهای بخش روستایی را پیگیری نمایند .

وی در ادامه گفت : آنچه در یک فرآیند مشارکت موفق مهم است احساس نیاز برای حل و شناخت آن مشکل و همچنین ایجاد فرایند همکاری گروهی است که این مهم با توجه به میزان دانش و توانمندی افراد و شناخت آنان از نقاط ضعف وقوت و پتانسیل های روستا صورت می گیرد و این مهم فقط یا تعامل دو سویه شورای روستا و دهیار قابل انجام است .

فرماندار گرگان سپس افزود : باید کارهایی که نیاز است در روستاها اجرایی گردد ابتدا توسط بزرگان و صاحب نظران در همان روستا مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد و درمرحله اول به شورا در مرحله بعد به دهیار و درمرحله اخر به فرمانداری منتقل شود تا بتوان از ظرفیت دستگاه های اجرایی شهرستان استفاده کرد

دکتر حسینی در ادامه خواستار شد : افراد در یک جامعه محلی در مرحله اول نیازهای خود را در اجتماع محلی فهرست ‌کنند و اولویت‌ها جدا کنند .سپس با نقش پذیری و مشارکت در فعالیت‌های اجرایی تا جایی که می توانند مسائل را درروستا حل وفصل کنند تا انجاییکه که افراد روستا جزیی از فرآیند محسوب ‌شود و نتوان ان ها را از فرآیند مشارکت جدا کرد.

فرماندار گرگان در بخش پایانی سخنانش از دهیاران خواست : پس از فهرست بندی تهدیدهای و فرصت ها ، قوت ها وضعف ها آن را دسته بندی های فرهنگی ، اجتماعی واقتصادی قرار دهند تا نقشه روشنی در اختیار دستگا ها ی اجرایی باشند .

در ادامه "سلیمانی"دادیار پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان گلستان، به تبیین اهمیت موضوع پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و بر نقش مهم دهیاران،اعضای شورا و ریش سفیدان و معتمدین روستا در کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کرد .

وی افزود: ما اهتمام ویژه ای به ایجاد ثبات امنیتی در روستاها داریم ،زیرا عده ای از بزهکاران به دلیل عدم وجود مراکز امنیتی و اجرایی در روستاها ،آنجا را مکان مناسبی برای انجام اعمال مجرمانه خود تلقی می کنند و وظیفه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در این خصوص به عنوان نماینده حکومت در روستاها بسیار مهم است . 

بدون همیاری ومشارکت مردم روستا ، توسعه مفهومی نخواهد داشت

 

بدون همیاری ومشارکت مردم روستا ، توسعه مفهومی نخواهد داشت

 

بدون همیاری ومشارکت مردم روستا ، توسعه مفهومی نخواهد داشت

 

بدون همیاری ومشارکت مردم روستا ، توسعه مفهومی نخواهد داشت

 

بدون همیاری ومشارکت مردم روستا ، توسعه مفهومی نخواهد داشت

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 718
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1309

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 143
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3425
بازدید سال:3425
بازدید کل:2058562