روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان از واگذاری بخش عمده ای از انجام امور صدور و تمدید پروانه های کاربرد علامت استاندارد به انجمن دارندگان نشان استاندارد خبر داد.
سلطانی اظهار داشت: در تفاهم نامه ای که بین اداره کل استاندارد و انجمن دارندگان نشان استاندارد منعقد شد کاهش امور تصدی گری اداره کل، تسهیل و تسریع فرآیند های اجرایی صدور و تمدید پروانه های کاربرد علامت استاندارد به عنوان هدف از انقعاد تفاهم نامه ذکر شد.
وی افزود: طی این تفاهم نامه انجمن موظف به تشکیل بانک اطلاعاتی از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد، ارائه مشاوره به واحدهای تولیدی متقاضی دریافت پروانه، دریافت مدارک از واحدهای تولیدی و تحویل آن به اداره کل استاندارد شد.
به گفته سلطانی اداره کل استاندارد نیز متعهد شد اطلاعات مورد نیاز انجمن در مورد واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش را در اختیار آن قرار داده، از نماینده انجمن جهت حضور در کمیته های علائم و کنترل کالا دعوت نموده، انجمن را به دستگاه های اجرایی و سایر نهادهای عمومی مرتبط با موضوع این تفاهم نامه معرفی کرده و آموزش های لازم را به کارکنان معرفی شده از سوی انجمن ارائه نماید.
این تفاهم نامه در 13 ماده و به مدت یک سال بین رضا نوروزی، مدیر کل استاندارد گلستان و علی اصغر فندرسکی، نماینده انجمن دارندگان نشان استاندارد در گلستان به امضاء رسید.