معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار آنا در گرگان تاکید کرد: زیبایی کار در آن است که موضوع حجاب و عفاف در رویکرد جدید بجای حراست محور، فرهنگ محور و باور محور خواهد شد.
“آرین ساطعی”معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با توجه به اصل اجتماعی بودن موضوع حجاب و عفاف گفت: دانشگاه نمیتواند و نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد و فقط در روش برخورد با این موضوع است که تجدید نظر صورت گرفته است.
ساطعی با توجه به تشکیل استانی شورای راهبردی فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: از مهمترین برنامه های این شورا در استانها دعوت از شخصیتهای مختلف فرهنگی جهت برنامه ریزی مناسب و تدوین ضوابط موثر و کارا در راه حفظ کرامت دانشجویان و دانشگاهیان با تاکید بر موضوع حجاب و عفاف خواهد بود.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با توجه به متفاوت بودن عقاید افراد در برخورد با موضوع حجاب و عفاف در بدو ورود به دانشگاه افزود: نگاهی به سابقه دانشگاه آزاد اسلامی همواره تاکید بر اسلامیت دانشگاه را از بدو تاسیس تا کنون تایید میکند و در این مسیر معتقد هستیم تغییر رفتار دانشجویان با کمک به باورمندی دانشجو هموار میگردد و اگر دانشگاهیان اعم از کارکنان و اعضای هیات علمی بتوانند این باور که دانشگاه خانه دوم دانشجو است را در دانشجو پرورش داده و افزایش دهند مشارکت دانشجو در برنامههای مختلف دانشگاه و رعایت ضوابط و قوانین بیش از پیش تقویت خواهد شد.
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با توجه به جایگاه حراست در تامین امنیت روانی دانشجویان گفت: حراست در دانشگاه مامن دانشجویان می باشد و تلاش دارد تا هراس احتمالی دانشجویان را از حراست ازبین برده و با این شرایط حراست دانشگاه را حامی خود بدانند و برابر این حمایت از دانشجویان رعایت ضوابط و قوانین در محیط دانشگاه حداقل خواسته حراست دانشگاه میباشد.
ساطعی شوراهای راهبردی فرهنگی استانی را ظرفیتی مناسب برای بومی شدن ضوابط دانست و گفت: متناسب شدن برنامه های فرهنگی با فرهنگ بومی استان، هم تنوع در روشها را فراهم میکند هم باعث هماهنگی دستور العملها با شرایط فرهنگی استان خواهد شد.
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان ضمن استقبال از انتقادات سازنده در برنامههای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تنوع در برنامههای فرهنگی و روشهای اجرای آنها یک اصل میباشد و لازمهی دانشجو محوری برای جذب حداکثری و دفع حداقلی آن است که سطح تحمل خود را در برابر انتقادات بالاتر ببریم.