عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » حدود ۱۶۰ میلیارد ریال به تعاونی‌های شهرستان گرگان اختصاص یافت

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان گفت:

حدود ۱۶۰ میلیارد ریال به تعاونی‌های شهرستان گرگان اختصاص یافت

حدود ۱۶۰ میلیارد ریال به تعاونی‌های شهرستان گرگان اختصاص یافت

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان گفت: در راستای حمایت از تعاونی‌ها و رونق تولید از سال ۹۵ تاکنون حدود ۱۶ میلیارد تومان به تعاونی‌های گرگان اختصاص یافته است.
موسی بی‌باک در همایش تعاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال در سالن همایش‌های صداوسیمای گلستان اظهار داشت: تعاون جایگاه ویژه‌ای را در حوزه اشتغال در استان گلستان و کشور دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به امنیت و جایگاه تعاون، برنامه‌های زیادی در سطح کشور در راستای حمایت از تعاونی‌ها به ویژه برای ایجاد اشتغال دیده شده است.
مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان ادامه داد: در این همایش با ارائه راهکارها، درصددیم بتوانیم دغدغه‌های تعاونی‌ها را کاهش دهیم و حمایت‌ها از تعاونی ها کمرنگ شده و نیاز است که این حمایت‌ها افزایش پیدا کند تا بتوانیم به اهداف تشکیل تعاونی‌ها برسیم.
وی افزود: رعایت مقررات و بخشنامه‌های تعاونی‌ها می‌تواند در فعالیت‌های تعاون نقش موثری داشته باشد.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان تاکید کرد: تعاونی‌های استان گلستان نیمه فعال هستند که باید بتوانیم با حمایت‌های خود به فعالیت این تعاونی‌ها در استان کمک کنیم.
بی‌باک با بیان اینکه 522تعاونی فعال در سطح شهرستان گرگان داریم، افزود: این طرح‌ها در گرایش‌های مختلف مانند مسکن، صنعت، خدمات، عمرانی و کشاورزی فعالیت می‌کنند و تعاونی‌ها نیازمند این هستند که توانمند شوند و در راستای حمایت از تعاونی‌ها و رونق تولید از سال 95 تاکنون حدود 16 میلیارد تومان به تعاونی‌های گرگان اختصاص یافته است.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان افزود: امیدواریم این تسهیلات ادامه پیدا کند تا بتوانیم از تعاونی‌ها حمایت لازم را انجام دهیم.
مدیرکل بازرسی گلستان: 90 درصد تخلفات اجرایی، اداری و تعاونی در عدم آگاهی از قوانین است
مدیرکل بازرسی استان گلستان گفت: 90 درصد تخلفات و جرایمی که در حوزه‎های اجرایی، اداری و تعاونی‎ها اتفاق می‎افتد به دلیل عدم آگاهی از قوانین و مقررات است.
حجت‎الاسلام موسی فتوحی در همایش «تعاون، توسعه کارآفرینی و اشتغال» که در سالن اشراق صدا و سیمای مرکز استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت موجود جامعه باوجود تلاش‎هایی که در حوز‎های مختلف روسای قوای سه‎گانه، وزارتخانه، ادارات کل، استان‎ها و شهرستان‎ها صورت گرفته اما در شأن نظام و مردم نیست.
وی تصریح کرد: امروز ما تاریخ را قضاوت می‎کنیم و آیندگان به همین نسبت ما را قضاوت خواهند کرد نگذاریم که آنها نمره منفی به ما بدهند، رفتار و گفتار ما باید مومنانه باشد.
مدیرکل بازرسی استان گلستان یکی از مهمترین مشکلات کشور را در ایجاد انحراف منابع مالی و منابع انسانی برشمرد و گفت: توسعه و پیشرفت هر جامعه‎ای در بهره‎گیری درست منابع مالی و منابع انسانی است، اما کشور در بهره‎گیری از این دو ابزار دچار انحراف شده است، نسخه برون‎رفت از این فضا فهم به تکلیف است و اینکه بدانیم چه رسالتی بر عهده داریم.
فتوحی؛ ترجیح دادن منافع شخصی بر منافع عمومی را چالش ‎آفرین خواند و اظهار کرد: یونسکو در خصوص سواد و بی‎سوادی افراد،  پنج شاخصه خواندن، نوشتن، آشنایی با زبان بین‎المللی و آشنایی صحیح از سیستم رایانه را عنوان کرد و اکنون 10 شاخص دیگر به این موارد اضافه کرد که یکی ‎از بهترین شاخص‎ها ترجیح منافع عمومی به منافع شخصی است.
وی با اشاره به اینکه تعاون یکی از ارکان توسعه اقتصادی است، گفت: یکی از چالش‎های ما در حوزه تعاون، غفلت‎گرایی شخصی است، یکی از پرمراجعه‎ترین بخش‎ها به حوزه نظارتی همین بخش تعاونی است، تعاون با 80 میلیون سرمایه‎گذاری آغاز به کار کرد و اکنون 11 میلیارد هزینه دارد، گاهی در این بخش اختلاس و گاهی عدم شفافیت وجود دارد.
مدیرکل بازرسی استان گلستان ادامه داد: قرار است بخش تعاون در کنار بخش خصوصی، اقتصاد مقاومتی را رقم بزند، اما هنوز در حوزه تعاون مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.
فتوحی با اشاره به اینکه مقررات بخش تعاون نیازمند بازنگری است، گفت: در بخش تعاون باید همدلی و همکاری به وجود آید تا رونق اقتصادی در شهر و روستا قوت بگیرد، عدم سلامت در عدم شفافیت در بسیاری از تعاونی‎ها وجود دارد، هنوز مشخص نیست تعداد سهامداران برخی تعاونی‎ها چقدر است، میزان سهم و سرمایه به چه اندازه‎ای است و سود حاصله از سرمایه در طول سال کجا مصرف می‎شود.
وی بیان کرد: سال گذشته 90 درصد تخلفات و جرایمی که در حوزه‎های اجرایی، اداری و تعاونی‎ها اتفاق افتاد به دلیل عدم آگاهی از قوانین و مقررات بوده است، ما آمادگی داریم نسبت به برگزاری کلاس‎های آموزشی و همایش‎های کاربردی با این اداره همکاری کنیم.
مدیرکل بازرسی استان گلستان خطاب به مسوولان تاکید کرد: بیش از 212 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، برای هر مسوولیت بیش از 70 هزار نفر ذبح شدند و امروز ما وامدار شهدا هستیم ما به امثال شهید حججی‎ها افتخار می‎کنیم که در رکاب ولایت و برای امنیت این نظام و مردم از جان خودشان گذشتند تا امنیت سرمایه‎گذاری سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برقرار باشد.
فتوحی گفت: توجه به این مسائل سبب می‎شود تا اقدامات توام با سلامت باشد، ارتقاء سلامت در همه حوزه ها باعث کارآمدی می‎شود و رضایتمندی عمومی را به دنبال دارد.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 486
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1806

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 133
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3415
بازدید سال:3415
بازدید کل:2058552