عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » دفترانجمن قربانیان ترور در گرگان افتتاح شد


دفترانجمن قربانیان ترور در گرگان افتتاح شد

 دفترانجمن قربانیان ترور در گرگان افتتاح شد

 فرماندار شهرستان گرگان با بیان اینکه میز مسوولیت باید فرصتی برای تداوم راه شهدا باشد، گفت: عهد بستیم گرفتار میز و مسوولیت نشویم.

ابوالقاسم صفوی در مراسم آئین افتتاح دفتر استانی امید زیرنظر انجمن بین‌المللی دفاع از قربانیان ترور که با حضور معصومه کرمی همسر شهید مسعود علیمحمدی دانشمند هسته‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: شهدای ترور مظلومانه و گمنام زیستند و خدمات بسیار گسترده‌ای برای کشور به ارمغان آوردند، دشمن نیز زیرکانه و بسیار هوشمندانه در اقصی نقاط دنیا در داخل کشور آنها را شناسایی کرد و به شهادت رساند.   
ابوالقاسم صفوی با بیان  این که این دانشمندان در زمینه انرژی هسته ای حماسه ها فراوانی، خلق کردند. افزود: دشمن از غفلت ما استفاده کرد و این بزرگ مردان را از کشور گرفت.
وی ادامه داد: دشمن کوردلانه، ناجوانمردانه و بی رحمانه این شهدا را در مقابل چشم خانواده هایشان به شهادت رساند.
فرماندار شهرستان گرگان ابراز امیدواری کرد: مسوولان در جایگاهی که قرار دارند بتوانیم به درستی اهداف شهدا را دنبال کنیم و موجبات شادی و آرامش مردم در حد توان و بهترین نحو ممکن فراهم آوریم و در آخرتی که خیلی دور نیست در محضر شهدا و پیشگاه خدا شرمنده نباشیم.
صفوی تاکید کرد: همه تلاشمان را خواهیم کرد و از همه ظرفیت‌ها به درستی بهره بهره خواهیم گرفت تا کشور روی سعادت را به خود ببیند گرچه در این مسیر مشکلات و نامهربانی‌های زیادی وجود دارد.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم به درستی اهداف شهدا را دنبال کنیم و موجبات شادی و آرامش و آسایش مردم را به بهترین نحو ممکن کنیم و شرمنده شهدا نباشیم.
صفوی تأکید کرد: مشکلاتی در جامعه وجود دارد اما با خدای خود عهد بستیم که این میزها و مسئولیت ها هیچ اهمیتی برای ما نداشته باشد مگر این که فرصت خدمت به مردم را دهد.
در ادامه منصوره کرمی همسر شهید علیمحمدی در مراسم افتتاح دفتر قربانیان ترور در گرگان، اظهار کرد : انجمن از سال ۱۳۸۶ توسط خانواده های قربانیان ترور در تهران تشکیل شد.
وی افزود: به خاطر تلاش‌های صورت گرفته در سال ۱۹۹۹ مقام مشورتی سازمان ملل توسط انجمن تاسیس شد و هر ساله همایش های متنوعی به مناسبت های مختلف برگزار می‌کند.
کرمی ادامه داد: این همایش ها در زمینه های خاص مانند حوزه کودک و تروریسم، زن و تروریسم، کارگر و تروریسم و غیره برگزار شده و در این زمینه ها کارهای پژوهشی زیادی صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: در سال گذشته همایشی در دانشگاه الزهرا برگزار و در زمینه پناهندگی و تروریسم اقداماتی انجام شد و نتایج آن به سازمان ملل ارسال شد.
کرمی تصریح کرد: این پژوهش ها به انجمن، قوام و غنا می دهد و هر چه این تحقیقات بیشتر باشد ما با دست پرتر به سازمان ملل خواهیم رفت.
وی تأکید: دو بار در سال در جلسات سازمان شرکت می‌کنیم و بیانیه های مختلفی را در مورد مسائل روز دنیا مطرح می‌کنیم.
همسر شهید علی محمدی افزود: انجمن دفاع از قربانیان ترور تنها مقام مشورتی سازمان ملل است که توانسته این مقام را کسب کند و این سازمان در برخی از زمینه های مرتبط از انجمن مشورت می گیرد.
کرمی گفت: هدف ما این است که ثابت کنیم که ایران خود قربانی تروریسم است و حدود ۱۷ هزار قربانی دارد.
همچنبن در این مراسم غلامرضا خارکوهی تاریخ نگار کشوری اظهار کرد: ترور در گلستان مقوله عمیق و ریشه داری دارد و باید در این زمینه تحقیق کامل و اساسی صورت بگیرد.
وی افزود: گلستان شهدای ترور زیادی را در مواجهه با تروریست ها از دست داده و ما باید در این زمینه اقدامات فرهنگی انجام دهیم.
خارکوهی ادامه داد: گلستان دارای مردمانی ارزشمند و علاقه‌مند انقلاب بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بارها مورد حمله تروریست های ضد انقلاب قرار گرفته است.
وی گفت: از روز بعد از پیروزی انقلاب، استان در منطقه گنبدکاووس و ترکمن صحرا مورد تهاجم گروه تروریست و ستاد خلق ترکمن که هر دو کمونیست بودند، واقع شد.
خارکوهی تصریح کرد: به طوری که این دو گروه طی یک سال از بهمن سال ۵۷ تا ۵۸ دو جنگ نظامی علیه ایران را شروع کردند.
وی بیان کرد: جنگ اول ۱۰ روز طول کشید و بین جنگل اول و دوم ۱۰ ماه فاصله بود اما در این مدت هم اختلاف افکنی ها وجود داشت.
این دفتر نخستین شعبه انجمن در کشور است که در استان گلستان افتتاح می شود.   
مدیریت دفتر بر عهده «جانی هزارودی» است و اقداماتی از قبیل شناسایی شهدای ترور، تهیه عکس، چاپ کتاب و برگزاری همایش های مختلف را انجام خواهد داد.

دفترانجمن قربانیان ترور در گرگان افتتاح شد

 

دفترانجمن قربانیان ترور در گرگان افتتاح شد

 

دفترانجمن قربانیان ترور در گرگان افتتاح شد

 

دفترانجمن قربانیان ترور در گرگان افتتاح شد

 

دفترانجمن قربانیان ترور در گرگان افتتاح شد

 




بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 772
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2216

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 271
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3553
بازدید سال:3553
بازدید کل:2058690