عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست صمیمی با بانوان روستای اسبومحله در راستای طرح روستای بدون بیکار برگزار شد

با حضور مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان صورت گرفت:

نشست صمیمی با بانوان روستای اسبومحله در راستای طرح روستای بدون بیکار برگزار شد

نشست صمیمی با بانوان روستای اسبومحله در راستای طرح روستای بدون بیکار برگزار شد 

‍ همزمان با روز روستا و عشایر ، با مشارکت امور بانوان فرمانداری شهرستان گرگان و با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نشست صمیمی با بانوان روستای اسبومحله در راستای طرح روستای بدون بیکار برگزار شد. 
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده در این نشست ضمن تشریح طرح گفت: این طرح یک طرح کاملأ مردمی بوده و مسئولان تنها نقش پشتیبان دارند. وی پشتیبانی مسئولان را اعم از آموزش، هدایت و تسهیل امور اداری مربوطه عنوان کرد و گفت: تغییر، تحول و ترقی و پیشرفت باید از درون هر فرد آغاز شود.
کلثوم غفاری با اشاره به اینکه به موضوع کار و اشتغال تنها به دید درآمدزایی نگاه نکنید گفت: اگرچه یکی از پیامدهای اشتغال درآمد است، اما این تنها پیامد نیست، کار جوهر انسان است، کار باعث سلامتی، آسایش، احساس مفید بودن و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می شود. 
وی یادآور شد اولین برنامه‌ی ما در این طرح اشتغال بانوان است، اما راه ورود آقایان نیز بسته نیست و این آمادگی برای آموزش مردها هم وجود دارد.
غفاری با طرح موضوع مهرواره ی انارتیم گفت: برای شروع مهرواره انارتیم برای نشان دادن ظرفیت‌های روستای اسبومحله اعم از انار ترش و مشتقات آن، گیاهان دارویی، غذاهای بومی و محلی برگزار خواهد شد که امیدوارم با استقبال حداکثری بانوان مواجه شود. 
وی از بانوان به عنوان نگهبانان فرهنگ ایرانی و اسلامی یاد کرد و گفت: زنان نقش موثری در حفظ میراث فرهنگی جامعه خود دارند و در این زمینه باید پیشگام باشند. 
در پایان این نشست بانوان حاضر ضمن گفتگو با مدیرکل دفتر بانوان آمادگی خود را برای برگزاری مهرواره ی انارتیم و نیز طرح اشتغال فراگیر اعلام کردند. 
شایان ذکر است طرح روستای بدون بیکار به دستور آقای دکتر هاشمی، استاندار گلستان در تمامی شهرستانهای استان در دستور کار فرمانداران قرار گرفته و بدنبال پیشنهاد مدیرکل دفتر بانوان و خانواده مبنی بر مدیریت طرح روستای بدون بیکار در شهرستان گرگان با محوریت اشتغال فراگیر بانوان و موافقت فرماندار شهرستان گرگان، روستای اسبومحله انتخاب شده است  و جلسات مقدماتی بررسی طرح نیز با تیمی متشکل از بخشدار، انجمن اساتید حق التدریس، مدیرعامل شرکت گیاهان دارویی بستانه، دهیار و اعضای شورای روستا و نمایندگانی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای، صنایع دستی، دفتر امور روستایی و جهاد کشاورزی با حضور مدیرکل دفتر بانوان و فرماندار گرگان تشکیل شده است.

نشست صمیمی با بانوان روستای اسبومحله در راستای طرح روستای بدون بیکار برگزار شد

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 700
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2127

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 144
بازدید دیروز: 92
بازدید ماه:144
بازدید سال:8400
بازدید کل:2063537