عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » روایت سرخ پنج آذرگرگان در پرده های سینما

سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان در دیدار با مدیر کل ارشاد گلستان :

روایت سرخ پنج آذرگرگان در پرده های سینما

روایت سرخ پنج آذرگرگان در پرده های سینما

ابوالقاسم صفوی فرماندار شهرستان گرگان در دیدار با خانم کشمیری مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان ضمنخواستار ورود سینما گران و تولید آثار هنری در رابطه با واقعه 5 اذرگفت : واقعه ۵آذر گرگان یکی از رویدادهای مهم انقلابی مردم استان گلستان است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی رخ داد. 
وی پس اعلام کرد : در این واقعه که چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد مردم شهرستان گرگان، در اعتراض به حکومت شاهنشاهی به خیابان ها آمدند و علیه این رژیم تظاهرات کردند اما ماموران با گلوله به استقبال مردم آمدند و ده ها تن از جوانان و مردم انقلابی را به خاک خون کشیدند که منجر به شهادت ۱۴ نفر شد. 
مهندس صفوی سپس افزود : تهیه فیلم در زمینه قیام ۵آذر گرگان ،قیام ۵آذر مردم گرگان یکی از وقایع تاثیر گذار در شکل گیری انقلاب اسلامی بود که با ساختن فیلمی کامل و جامع در این خصوص می تواند در اشاعه فرهنگ به آیندگان تاثیرگذار واقع گردد. 
فرماندار شهرستان گرگان درادامه گفت : ویژگی این قیام این بود که در مقطعی اتفاق افتاد مطبوعات در تحصن بودند و اطلاع رسانی بسیار ناچیز وصرفا بچه های انقلابی از طریق اعلامیه با خبرمی شدند و اعتصاب ۶۰ روزه مطبوعات وجود داشت لذا خبر از طریق رسانه های عمومی و حتی از طریق رادیو اعلام نشد. 
وی افزود: در آن زمان هزاران نفر، جمعیت شرکت کننده در قیام بود که این حادثه در سطح کشور جزو وقایع بزرگ است ولی شناخته شده نیست، و با ساختن فیلم در این خصوص می توانیم آن واقعه بزرگ را زنده نگه داریم. 
سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان در پایان به موضوعات دیگری همچون بسکتبال و فخرالدین اسعد گرگانی اشاره کرد که با همکاری متقابل فی مابین اداره کل ارشاد اسلامی و دستگاه های متولی و انجمن سینمای جوان گلستان میتوان فیلم های مستند و سینمایی ساخته شود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 570
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2125

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 59
بازدید دیروز: 92
بازدید ماه:59
بازدید سال:8315
بازدید کل:2063452