عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » باید با مقابله قاچاق کالا ، تولید ملی را حمایت نماییم

فرماندار شهرستان گرگان در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:

باید با مقابله قاچاق کالا ، تولید ملی را حمایت نماییم

باید با مقابله قاچاق کالا ، تولید ملی را حمایت نماییم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گرگان ،"ابوالقاسم صفوی"سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان خواستار مقابله جدی بر ورود قاچاق کالا از نقاط مرزی به شهرستان گرگان شد و بر لزوم حمایت جدی از تولید ملی حمایت کرد .
وی افزود: در حال حاضر حجم قاچاق کالا و ارز نسیت به سال گذشته بیش از 50درصد کاهش یافته و این میسر نشده است مگر با تلاش همه دست اندرکاران و متولیان.
سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان ضمن تأکید بر اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی در خصوص هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در عرصه اطلاع رسانی با رویکرد فرهنگی باید به بومی سازی برنامه های پیشگیری از قاچاق توجه شود وتمرکز در این زمینه باید به اصلاح الگوی مصرف خانواده ها به سمت کالای ایرانی باشد .
وی تدوین برنامه های کاربردی اثر گذار در خصوص تشویق و ترغیب مردم به مصرف کالای داخلی ،خودداری از مصرف کالای قاچاق ،فرهنگ سازی و بکارگیری ظرفیت دستگاههای فرهنگی شهرستان برای مبارزه فرهنگی با کالای قاچاق را خواستار شد .
صفوی با اشاره به تقدم پیشگیری بر مقابله افزود: جلوگیری از شکل گرفتن قاچاق ،مدیریت تقاضا،جلوگیری از شکل گیری بازار مصرف کالاهای قاچاق و استفاده از سامانه های کنترل قاچاق از مهمترین موارد مبارزه با قاچاق در جامعه است و باید به موضوع آموزش در نهادهای آموزشی و خانواده ها توجه بیشتری شود.
مهندس صفوی در ادامه در خصوص اهمیت استاندارد در تولید محصولات بیان داشت: رعایت استاندارد یکی از مهمترین عوامل تضمین کننده در راستای افزایش مصرف تولید باکیفیت محصولات ملی می باشد که باید دستگاه های نظارتی دراین حوزه توجه کافی داشته باشند.
سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان افزود: در حال حاضر دولت تسهیلات بانکی را به منظور حمایت از تولید و کالای ایرانی در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد که این خود می تواند از ورود کالای قاچاق جلوگیری نماید .
ابوالقاسم صفوی خاطر نشان کرد: ما باید از تولیدحمایت نماییم بطوریکه اداره استاندارد نقش نظارتی و تولیدات باکیفیت را در شهرستان و استان عرضه نماییم .
وی از دستگاه های عضو کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان خواست در جهت نظارت بیشتر بر کیفیت محصولات اداره استاندارد با جدیت بیشتری ورود پیدا نمایند .

باید با مقابله قاچاق کالا ، تولید ملی را حمایت نماییم

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1096
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2023

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 92
بازدید ماه:56
بازدید سال:8312
بازدید کل:2063449