عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » شهدای 5آذر به واقع نخستین شهدای مدافع حرم هستند

فرماندار گرگان در جلسه شورای اداری گفت:

شهدای 5آذر به واقع نخستین شهدای مدافع حرم هستند

شهدای 5آذر به واقع نخستین شهدای مدافع حرم هستند

فرماندار گرگان در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج و تقارن آن با حماسه مردمی 5 آذر بیان داشت: 14 شهیدی که در روز 5 آذر تقدیم انقلاب اسلامی شد، به واقع نخستین شهدای مدافع حرم هستند؛ مردم این شهر با اجتماع حدود 30 هزار نفری در آن روز به هتک حرمت عمال رژیم پهلوی به حرم مطهر امام رضا (ع) اعتراض کردند و به خاک و خون کشیده شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گرگان،"سیدعباس حسینی"  فرماندار شهرستان گرگان در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به ادغام اداره ارشاد اسلامی شهرستان در اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی اظهار داشت: دغدغه حضور یک فرد به عنوان مدیر در مجموعه شهرستان نیست بلکه دغدغه حضور یک اداره برای خدمت‌رسانی در حوزه فرهنگ است.
وی افزود: این مسئله جای تأمل دارد و انتظار بر این است که اداره کل بتواند با تلاش بیشتر خدمات فرهنگی شهرستان گرگان را پوشش دهد.
وی به زلزله در غرب کشور و جان باختن تعدادی از هموطنان مرزنشین و غیور کرد هم اشاره کرد و افزود: مدیریت بحران یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید نسبت به اطلاع‌رسانی درست در زمان بروز حادثه و بحران، دلهره ها را کاهش دهیم و انگیزه لازم را برای کمک، حمایت و پشتیبانی مردمی فراهم نماییم و جا دارد از مردم همیشه در صحنه تشکر و قدردانی بعمل آوریم .
حسینی به مسئله وقف و اهمیت آن اشاره و تأکید کرد: برای استفاده از ظرفیت موقوفات باید فرهنگ وقف به درستی در جامعه تبیین شود.
وی با اشاره به پیروزی جبهه حق و کشورهای اسلامی بر داعش و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به نامه سردار قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: شجره خبیثه ملعونه نیز تنها با شجره طیبه قابل نابودی بود، که خوشبختانه با مجاهدت‌های رزمندگان اسلام و رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری این اتفاق رخ داد.
فرماندار گرگان با اشاره به برگزاری مسابقات آسیایی کبدی به میزبانی این شهرستان گفت: 350 وزرشکار از 11 کشور در این مسابقات حضور دارند و باید همه ما تلاش کنیم تا فرهنگ غنی دارالمومنین را به آنان نشان دهیم و میزبانی شایسته برای این رویداد مهم باشیم.
وی از مدیران شهرستانی خواست تا در حوزه‌های فعالیت خود بیش از گذشته فعال باشند و شورای اداری شهرستان نیز به عنوان حمایت‌کننده و پشتیبان دستگاه‌ها خواهد بود.
در ادامه "سیدعلی مهاجر" فرمانده سپاه شهرستان گرگان، ضمن تبریک نابودی داعش و پیروزی جبهه اسلام بر این توطئه آمریکایی- صهیونیستی اظهار داشت: این پیروزی نتیجه استقامت ملت های مسلمان منطقه و همچنین رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری بوده است.
وی با بیان اینکه از 16 شهید مدافح حرم استان، 7 شهید از شهرستان گرگان هستند، افزود: این پیروزی بزرگ را باید به خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم که در نابودی داعش نقش بسزایی داشتند، تبریک و تهنیت گفت.
فرمانده سپاه ناحیه گرگان با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه 5 آذر مردم این شهر گفت: 80 روز قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از 30 هزار نفر از مردم گرگان برای اعتراض به هتک حرمت حرم امام رضا (ع) به خیابان آمدند که در نتیجه حمله وحشیانه رژیم پهلوی، 14 نفر از آنان به شهادت رسیدند.
وی اشاره‌ای هم به برنامه‌های مهم گرامیداشت روز 5 آذر در گرگان کرد و گفت: عطرافشانی یادمان شهدای این روز در بیمارستان پنج آذر، برپایی ایستگاه صلواتی در میدان شهرداری و هم چنین همایش بزرگ حماسه پنج آذر در مصلی وحدت شهر گرگان از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.فرمانده سپاه ناحیه گرگان ضمن همدردی با مردم زلزله‌زده غرب کشور گفت: در شرایط فعلی اولویت اصلی اسکان دائم مردم زلزله زده است زیرا چادرها موقت بوده و سرمای هوا نیز در این مناطق ایجاب می‌کند که هرچه زودتر اقدامات اساسی برای اسکان دائم آنان انجام شود. در همین راستا سپاه نینوا استان بازسازی 7 روستا را برعهده گرفته که حتما کار بازسازی یک روستا به سپاه شهرستان واگذار می‌شود.
گفتنی است، در پایان جلسه شورای اداری شهرستان از تلاش‌های حجت الاسلام یعقوب مهدوی، مدیر سابق اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان گرگان با اهداء لوح سپاس قدردانی بعمل آمد.

شهدای 5آذر به واقع نخستین شهدای مدافع حرم هستند

 

شهدای 5آذر به واقع نخستین شهدای مدافع حرم هستند

 

شهدای 5آذر به واقع نخستین شهدای مدافع حرم هستند

 

شهدای 5آذر به واقع نخستین شهدای مدافع حرم هستند

 

شهدای 5آذر به واقع نخستین شهدای مدافع حرم هستند

 

شهدای 5آذر به واقع نخستین شهدای مدافع حرم هستند

 

شهدای 5آذر به واقع نخستین شهدای مدافع حرم هستند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 685
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1865

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 374
بازدید دیروز: 29
بازدید ماه:662
بازدید سال:8918
بازدید کل:2064055