عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان برگزار شد

با حضور مهندس دشتیان:

اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان برگزار شد

اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان برگزار شد
اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان با حضور رؤسای ادارات در محل فرمانداری تشکیل شد .
"ابراهیم دشتیان"معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع)، بر لزوم اهمیت تشکیل کارگروه های تخصصی بخصوص در فصل تابستان با توجه به افزایش دما ،احتمال وقوع آتش سوزی و بارندگی های شدید و سیلاب تأکید کرد .
وی با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزی در ایام برداشت محصولاتی چون گندم و جو و آتش سوزی های گسترده در زمین های حاشیه جنگل از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان خواست با همکاری سایر دستگاه های امدادی پیش بینی های لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی داشته باشند .
مهندس دشتیان با سیلاب های فصلی تابستان در سال گذشته که باعث خسارت به تأسیسات ،زیرساخت ها و سکونت گاه ها در شهر و روستاها گردید ،شهرداری های را مکلف نمود نقاط حادثه خیز را شناسایی و نسبت به هدایت آب های سطحی و بالادست از طریق کانال ها و جداول اقدام نمایند .
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری یادآور شد : شهرداری ها ،امور منابع آب گرگان و آق قلا نسبت به دیواره سازی ،اصلاح مسیر و لای روبی رودخانه های داخل شهر و خارج شهر اقدام نمایند.
وی به بحران کم آبی در بخش شرب و کشاورزی اشاره کرد و گفت: امورمنابع آب گرگان بر استفاده بهینه از چاه های آب  نظارت داشته باشد و از احداث و حفاری چاه های غیر مجاز با جدیت جلوگیری نماید .
دشتیان همچنین از ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی خواست نسبت به اطلاع رسانی و آموزش در زمینه مصرف بهینه آب اقدام نمایند تا شاهد قطعی آب در شهرستان نباشیم .
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری خاطر نشان کرد: اولین دوره کارگاه آموزشی و مانور اطفاء حریق که از 12 لغایت 14 تیرماه سال جاری توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در گرگان برگزار می گردد، از مدیران ادارات خواست نسبت به شرکت پرسنل ادارات در این دوره آموزشی همکاری لازم را داشته باشند .
وی با توجه به اینکه دهیاران به عنوان مسئول مدیریت بحران روستاها می باشند ،از بخشداران خواست نسبت به تشکیل جلسات و تجهیز دهیاری ها به ماشین آتش نشانی و وسایل اطفاء حریق از طریق اداره کل دفتر امور روستایی اقدام نمایند .
مهندس دشتیان در ادامه به موضوع پدافند غیر عامل در ساختمان های تجاری و ادارات اشاره کرد و گفت: نصب دوربین های مداربسته ،سیستم اعلام خطر ،سیستم اطفاء حریق در ساختمانهای تجاری و ادارات الزامی بوده و همچنین شناسایی کانون های خطر و بناهای فرسوده با همکاری اداراتی چون میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ،آتش نشانی ،راه و شهرسازی و شهرداری پیگیری و گزارش آن به فرمانداری ارسال گردد.

اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان برگزار شد

 

اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان برگزار شد

 

اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان برگزار شد

 

اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان برگزار شد

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 567
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1727

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 153
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3435
بازدید سال:3435
بازدید کل:2058572