عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » باز آفرینی در حاشیه شهر وبافت قدیم گرگان تبدیل به مشارکت اجتماعی شود

دکتر حسینی فرماندار گرگان:

باز آفرینی در حاشیه شهر وبافت قدیم گرگان تبدیل به مشارکت اجتماعی شود

باز آفرینی در حاشیه شهر وبافت قدیم گرگان تبدیل به مشارکت اجتماعی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گرگان ،"مهندس مبارک قدم"مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان "دکتر سیدعباس حسینی"فرماندار مرکز استان گلستان دیدار و گفتگو کردند.

این نشست با هدف ارائه راهکار ها و گزارشی از اقدامات انجام شده و پیگیری اجرای اصولی شهرسازی دربرنامه آتی بافت قدیم و حاشیه نشینی شهرستان گرگان برگزارشد .

دکترحسینی فرماندارگرگان دراین جلسه گفت : با نگاه به اصول توسعه ي پايدار و لـزوم توجه بـه همـه ي ابعـاد وجـودي زيست محيطي، اقتصادي، فرهنگي و كالبدي شهر به عنوان اساس توسعه ي پايدار شـهري، به مشـكل مناطق حاشيه نشين نيز توجه جدی تری شود .

فرماندار گرگان در ادامه افزود : با توجه به ويژگي هاي مناطق حاشيه نشين شهري، در نظر گرفتن پايداري، به عنوان يكي از ابعاد اساسي سـاماندهي و برنامه ريزي براي اين مناطق، بسيار مهم است.

وی سپس تشریح کرد : پايداري يعني، فضايي اقتصادي، اجتماعي وفرهنگی كه تضمين كننـده ي كيفيیت مطلوب زيستي باشد و بتواند مسائلي مانند بهداشت، آموزش، رفاه، حقوق شهروندی را به شكل پايدار و ماندگار حفظ كند.

فرماندار گرگان سپس افزود : اساس تحول در بازآفرینی شهری بحث فرهنگی است. وباید از طریق نخبگان این شهر به تمام طبقات زیرین نشر پیدا کند و تبدیل به یک مشارکت اجتماعی شود .

دکتر حسینی سپس افزود : حاشيه نشيني يكي از پاشنه آشيل های توسعه ي پايدار شهري تلقّي مي شـود. ايـنگونـه سـكونتگاههـا هرچنـد جلوه هاي از فقر را نمايان مي كنند، ولی بازتاب كاستي ها و نارسايي هاي سياست هاي ما است و مشکل جدی این است که در بسیاری از این موارد بصورت مقطعی و با نگاه تسکین دادن به درد نگریسته ایم و برای درمان آن قدم های جدی برداشته نشده است.

دکتر حسینی خواستار برنامه ریزی بلند مدت و رفع مشکلات اساسی حاشیه نشینی در شهرستان گرگان شد.

دکتر حسینی فرماندار گرگان :کارگروه بازآفرینی شهری گرگان تشکیل خواهد شد

فرماندار گرگان در بخش دوم سخنانش گفت : به جهت مسایل جدی شهر گرگان در بخش حاشیه شهر و بافت قدیم ،ضروری است کارگروه بازآفرینی شهری گرگان تشکیل شود تا مسایل بصورت تخصصی به نقدو نظر گذاشته شود

وی سپس افزود : بافت تاریخی گرگان به عنوان یکی از بافت‎های ارزشمند دارای شان ملی در منطقه شمال کشور است.

دکتر حسینی در ادامه گفت : ادارات شهرستان گرگان در راستای حفظ و نگهداری و احیای همه جانبه بافت تاریخی گرگان و بافت‎های تاریخی استان همکاری و هماهنگی داشته ‌باشند.

وی سپس تصریح کرد : هویت و تمدن چند هزارساله استرآباد و گرگان در معماری کم‎نظیر و حتی بی‎نظیر بافت تاریخی گرگان کاملا مشهود است که نشانگر عمق رشد و توسعه و بالندگی فرهنگ ما دارد.

فرماندار گرگان گفت : در صورت توجه جدی به بافت تاریخی و در حال حیات گرگان میتوان زمینه ورود گردشگر را به وجود آورد

وی در پایان از اقدامات راه و شهرسازی و شرکت عمران ومسکن سازان که در بحث مرمت بافت تاریخی اقدامات شایسته ای را انجام دادند تقدیر کرد

گفتنی است در این جلسه مدیرکل راه وشهرسازی گلستان مهندس مبارک قدم گزارشی ازپیگیری های صورت گرفته ، مرمت ، بخشی از بافت قدیم و با ارزش شهر گرگان ارائه کرد

وی همچنین گفت : در محلاتی چون،قلعه حسن،محتشم وعرفان و ... آمادگی داریم بصورت جامعه محور ورود کرده و با نیاز سنجی و مشارکت مردم و هماهنگی دیگر ادارات اقدامات زیر ساختی را آغاز کنیم . 

باز آفرینی در حاشیه شهر وبافت قدیم گرگان تبدیل به مشارکت اجتماعی شود

 

باز آفرینی در حاشیه شهر وبافت قدیم گرگان تبدیل به مشارکت اجتماعی شود

 

باز آفرینی در حاشیه شهر وبافت قدیم گرگان تبدیل به مشارکت اجتماعی شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 676
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1488

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 146
بازدید دیروز: 25
بازدید ماه:3428
بازدید سال:3428
بازدید کل:2058565